Το σχολείο τα χρόνια τα παλιά μέσα από τα μάτια της Τέχνης.
Με το μοντέλο του Έντεχνου Συλλογισμού ( Artful Thinking ) επεξεργαζόμαστε έργα τέχνης με σκοπό να ενεργοποιηθεί η σκέψη των μαθητών και να δημιουργηθεί στοχαστική διάθεση στην τάξη. Στο Artful Thinking αξιοποιούνται διάφορες στρατηγικές σκέψης που ονομάζονται Ρουτίνες Σκέψης
( thinking routines ).
Οι Ρουτίνες Σκέψης ( thinking routines ) αναπτύχθηκαν από την διερευνητική ομάδα Project Zero του Πανεπιστημίου του Harvard ( Harvard Graduate School of Education ), η οποία διερευνά τις διαδικασίες ανάπτυξης της σκέψης, αλλά και της κατανόησης, σε παιδιά και ενήλικες από το 1967. Πρόκειται για απλές επαναληπτικές διαδικασίες, που αναπτύσσονται συνήθως σε τρία βήματα και υποστηρίζουν συγκεκριμένες διεργασίες σκέψης ( π.χ. κριτική σκέψη, λεπτομερής παρατήρηση, σύνθεση, σύγκριση, διερεύνηση κλπ ).
Ο Ρουτίνες Σκέψης βρίσκουν γόνιμο έδαφος στην επεξεργασία έργων τέχνης από τους μαθητές και είναι αποτελεσματικές εφ' όσον εφαρμόζονται τακτικά ως μέρος των ρουτίνων της τάξης.
Βασικοί στόχοι της συγκεκριμένης ενότητας είναι να συγκρίνουν τα παιδιά το σχολείο της παλιάς εποχής με την τωρινή, να βρουν ομοιότητες και διαφορές, να διερευνήσουν αλλά και να προβληματιστούν πάνω σε καλές ή κακές μαθητικές πρακτικές και συμπεριφορές. Επιπλέον να επιλέξουν και να υιοθετήσουν τις συμπεριφορές και τους κανόνες που δημιουργούν το κατάλληλο μαθησιακό πλαίσιο και ευνοούν την ομαλή συνεργασία και επικοινωνία.
Αγαπητά μου νηπιάκια σήμερα θα κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι στα χρόνια τα παλιά και θα δούμε το σχολείο μιας άλλης εποχής. Τι λέτε είστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε ;