ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ , ΕΔΩ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022


Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022
Γλυκό φθινοπωράκι
Πέφτουν τα φύλλα
Στόχοι:
Οι μαθητές να κατανοήσουν και να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά της εποχής
Να κατανοήσουν το φαινόμενο της φωτοσύνθεσης και να το περιγράφουν.
Αισθητική καλλιέργεια
Καλλιέργεια κριτικής σκέψης, διερεύνηση, πειραματισμός ,παρατηρητικότητα , μνήμη ,οπτικός και φωνολογικός εγγραμματισμός.
Δραστηριότητες
Συζήτηση με τα παιδιά και καταγραφή μέσω της τεχνικής της ιδεοθύελλας των δικών τους εμπειριών.
Παρουσίαση ανάλογου εποπτικού και ψηφιακού υλικού
Δραματοποίηση παραμυθιού για το φαινόμενο της φωτοσύνθεσης.Ψυχοκινητικές δραστηριότητες , μουσικές ασκήσεις θεατρικού παιχνιδιού όπου τα παιδιά γίνονται δέντρα που κουνούν τα κλαδιά τους με το φύσημα του ανέμου.
Κατασκευή φθινοπωρινού στεφανιού με χρώματα του φθινοπώρου(πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, καφέ) . Κατασκευή Φθινοπωρούλη .
Μαθαίνω το γράμμα Φ του Φθινοπώρου και των Φύλλων
Παρατήρηση ομοιοτήτων και διαφορών των φύλλων, σύγκριση, μέτρημα φύλλων.
Ρουτίνα σκέψης έντεχνης μάθησης: 10 φορές Χ 2
Στόχοι : Παρατήρηση, μνήμη , καλλιέργεια προφορικών δεξιοτήτων ,αναπαραγωγή προτύπου (πίνακα) .


Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022
ΑRTFULL THINKING (ENTEXNH MAΘΗΣΗ) ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Αγαπημένα μου νηπιάκια , ξεκινήσαμε δειλά δειλά να επεξεργαζόμαστε έργα τέχνης με πρώτο το έργο ενός διάσημου ζωγράφου του Ανρί Ματίζ, που θεωρείτε ένας από τους πιο διάσημους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Η θεματική μας αφορά το φθινόπωρο αλλά είχαμε μεγάλη περιέργεια για τα σαλιγκάρια που είδαμε στον κήπο μας αυτή την εποχή και αποφασίσαμε να δουλέψουμε ένα project με αυτό το θέμα.Στόχοι:
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης μέσω τέχνης
- Αισθητική καλλιέργεια
- Παρατηρητικότητα
- Μνήμη
- Ανάπτυξη προφορικού λόγου
- επικοινωνία
- Αλληλεπίδραση
- Καλλιέργεια φαντασίας, δημιουργικότητα, επινοητικότητα.
Δραστηριότητα :
Ακολουθήσαμε μια από τις ρουτίνες σκέψης ( See, Think ,Wonder) , που προτείνεται από το καινοτόμο πρόγραμμα του ερευνητικού οργανισμού project Zero της παιδαγωγικής σχολής του πανεπιστημίου Harvard. Οι μαθητές παρατηρούν προσεκτικά, περιγράφουν το έργο τέχνης ,σκέφτονται κριτικά και αναπτύσσουν ορατά τη σκέψη τους.
Αρχικά ο πίνακας παρουσιάστηκε χωρίς να γνωρίζουν οι μαθητές τι απεικονίζει. Ωστόσο η επεξεργασία της θεματικής έχει ξεκινήσει από προηγούμενες μέρες οπότε είναι λίγο πιο εύκολο στα παιδιά να υποψιαστούν τι μπορεί να δείχνει. Στην αρχή της επεξεργασίας δεν δείχνουν να το υποψιάζονται.
Το παρατηρήσαμε προσεκτικά, εντοπίσαμε πολλές λεπτομέρειες του έργου καθώς το επεξεργαζόμασταν και φυσικά τις καταγράφαμε εκθέτοντας ορατά την σκέψη μας στον πίνακα.
Βλέπω
Πολλά χρώματα ( μαύρο , φούξια, μπλε) (Μαρία Μ.)
Μπλε , κίτρινο, σκούρο πράσινο, μωβ , πορτοκαλί (Ελισσάβετ)
Μπλε χρώμα (Γαβριέλα)
Βλέπω χρώματα και σχήματα. Φούξια, πράσινο σκούρο, κίτρινο, πορτοκαλί, λαχανί, μωβ , ροζ . (Αντρέας)
Μωβ (Ιωάννα)
Μωβ, ροζ , πορτοκαλί, μαύρο (Δήμητρα)
Κάποιοι προσπάθησαν να σκεφτούν με περισσότερη κριτική διάθεση, τι πιστεύουν ότι θέλει να δείξει ο ζωγράφος με αυτόν τον περίεργο πίνακα και αποτύπωσαν πάλι ορατά την σκέψη τους.
Νομίζω
Ο πίνακας δείχνει τα χρώματα (Γιώργος)
Είναι θάλασσα με καράβι(Άγγελος)
Θέλει να μας δείξει τα χρώματα για να τα μάθουμε (Ελισσάβετ)
Το ροζ χρώμα κάνει έναν κύκλο και μπορεί να είναι λουλούδι (Γιώργος)
Σαν να είναι σαλιγκάρι (Ελισσάβετ)
Νομίζω το μπλε είναι το σώμα του( Ευσταθία )
Άλλοι πάλι (ελάχιστοι) επέκτειναν τη σκέψη τους και σε πιο πολύπλοκα μονοπάτια αναλογιζόμενοι τι θα μπορούσε να συμβεί Αν........
Αναρωτιέμαι
Αν τον βοηθάει κάποιος όταν βρέχει. (Ελισσάβετ)
Αν βρέξει μπορεί να μπει στο σπίτι του (Γιώργος)


-
ΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Αγαπητά μου νηπιάκια κοντεύουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς και θα αποχαιρετίσουμε τους συμμαθητές...
-
, Αγαπημένα μου νηπιάκια ,σήμερα θα δούμε μαζί την ιστορία ενός ραγισμένου κόκκινου αυγού που κανείς δεν το ήθελε για το Πάσχα.... Πόσο το ...
-
ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥ Πρακτικές συμβουλές προς τους γονείς ώστε να βοηθήσουν τα μικρά μας νηπιάκια να ξεπεράσουν σύντομα το άγχος του α...