Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023

 ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ΓΛΥΚΑ , ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ

ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ - ΖΩ ΥΓΙΕΙΝΑ 


   Αγαπημένα μου νηπιάκια σήμερα θα μιλήσουμε για τα φθινοπωρινά φρούτα. Άραγε τι γνωρίζετε για αυτά; Ποια είναι ; Tι λέτε πάμε να τα γνωρίσουμε και να δούμε τι ιστορίες έχουν να μας πουν; 

Μερικές φωτογραφίες από τις εικαστικές δημιουργίες των μικρών μαθητών.

Αναπαραγωγή προτύπου του πίνακα του Ιακωβίδη " η ευλογία των σταφυλιών στο Βυζάντιο". Παρατηρούμε προσεκτικά ,περιγράφουμε και προσπαθούμε να αναπαράγουμε χρωματικά τον πίνακα.















οι φρουτοσαλάτες μας



Να και ο γλετζές (κυκλαδικό ειδώλιο) που επιθύμησε να πιεί λίγο κρασάκι 

Έντεχνη μάθηση 
Εφαρμόζουμε ρουτίνες σκέψης της έντεχνης μάθησης  της ομάδας Project zero του πανεπιστημίου Harvard , με στόχο να αναπτύξουμε τον προφορικό μας λόγο, την σκέψη μας, την  κριτική μας ικανότητα και να ενισχύσουμε την παρατηρικότητά μας. Ο πίνακας του Ιακωβίδη με τα σταφύλια αποτελεί την εκκίνηση της παρατήρησή μας. Η ρουτίνα σκέψης που εφαρμόζεται είναι : "see , think, wonder'' ( βλέπω,νομίζω,αναρωτιέμαι) . 





Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

                                     Ο Άγιος Μεγαλομάρτυρας Δημήτριος

Χρόνια πολλά Δημήτρη, χρόνια πολλά Δημητρούλα!!!!! 

Σήμερα τιμάται ο Άγιος σας. Ο Άγιος Δημήτριος! 

Αγαπητά μου νηπιάκια , στις 26  Οκτωβρίου γιορτάζει ένας μεγάλος Άγιος της Εκκλησίας μας, ο Άγιος Δημήτριος. Ο Δημήτριος γεννήθηκε γύρω στο 280 μ.Χ. στη Θεσσαλονίκη, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Μαξιμιανός. Καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια. Σε νεαρή ηλικία κατατάχθηκε στον ρωμαϊκό στρατό και έφτασε ως το βαθμό του χιλίαρχου, σε ηλικία μόλις 22 ετών. Φύση φιλομαθής και ερευνητική αναζητούσε το υψηλό και το αληθινό και το βρήκε στη χριστιανική πίστη, της οποίας έγινε σπουδαίος κήρυκας στη Θεσσαλονίκη.
Σχημάτισε ένα κύκλο νεαρών μαθητών και τους δίδασκε την Αγία Γραφή στις υπόγειες στοές κοντά στα δημόσια λουτρά της πόλης. Κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας συνάθροισης, οι ειδωλολάτρες τον συνέλαβαν και τον οδήγησαν μπροστά στον αυτοκράτορα Μαξιμιανό. Όταν ο αυτοκράτορας του ζήτησε να απαρνηθεί την πίστη του, ο Δημήτριος του απάντησε: «Τω Χριστώ μου πιστεύω μόνον». Ο Μαξιμιανός εξοργισμένος από τη θαρραλέα στάση του αξιωματικού του διέταξε να τον φυλακίσουν.

Εν τω μεταξύ, ένας από τους μαθητές του Δημητρίου, ο Νέστορας, παρουσιάστηκε στο στάδιο της Θεσσαλονίκης, όπου ο Μαξιμιανός διοργάνωνε αθλητικούς αγώνες και ζήτησε να αγωνιστεί εξ ονόματος των χριστιανών με τον θηριώδη και ακατανίκητο παλαιστή Λυαίο, ειδωλολάτρη καταγόμενο από το Σίρμιο της Πανονίας (σημερινή Μητροβίτσα Σερβίας). Με την πεποίθηση ότι έχει τη χάρη και τη βοήθεια του Θεού, ο Νέστορας μπήκε στην παλαίστρα και όχι μόνο νίκησε τον Λυαίο, αλλά τον σκότωσε, όπως ο Δαυίδ τον Γολιάθ στην Παλαιά Διαθήκη.

Οργισμένος ο Μαξιμιλιανός από την ήττα του εκλεκτού του, διέταξε τον αποκεφαλισμό του Νέστορα και τη θανάτωση του Δημητρίου με λογχισμούς. Ο Δημήτριος τάφηκε στον τόπο του μαρτυρίου του, όπου αργότερα χτίστηκε περίβλεπτος ναός προς τιμήν του. Από τον τάφο του ανάβλυζε μύρο, εξού και η ονομασία Μυροβλήτης. Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/714© SanSimera.gr

Επειδή ο Άγιος καταγόταν απο τη Θεσσαλονίκη τιμάται ως πολιούχος Άγιος της Θεσσαλονίκης. 

Πάμε να παρακολουθήσουμε ένα ωραίο βίντεο με την ζωή του Αγίου Δημητρίου.
Αφήγηση π. Γεώργιος Χριστοδούλου. 

 


Αγαπητά μου νηπιάκια τυπώστε και ζωγραφίστε την εικόνα του Αγίου Δημητρίου.



Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Αγαπητά μας παιδάκια , το σχολείο μας συμμετέχει στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα και με αυτή την αφόρμηση ξεκινήσαμε να  κάνουμε δραστηριότητες που μας εισάγουν στον προγραμματισμό και στην υπολογιστική σκέψη. Οι δραστηριότητες του τμήματός μας εισάγονται στην θεματική μας που είναι το φθινόπωρο και είναι οι εξής : 

1) BΡΕΣ ΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΤΟΥ Κ. ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ 

Οι μαθητές μέσα απο μια ανοιχτή δραστηριότητα προγραμματισμού ,ανακαλύπτουν τον αλγόριθμο με τα τρία χρώματα που έχει αρχικά το καβούκι του σαλιγκαριού τους και επαναλαμβάνουν το ίδιο μοτίβο για να ολοκληρώσουν το χρωματισμό του κοχλία. 

Στόχος είναι οι μαθητές να ακολουθήσουν τα ίδια επαναλαμβανόμενα βήματα (αλγόριθμο) για την επίλυση ενός προβλήματος.






2) ΡΟΜΠΟΤΑΚΙ ΜΕΣ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΠΕΡΠΑΤΕΙ ΦΥΛΛΑΡΑΚΙ ΚΙΤΡΙΝΟ ΨΑΧΝΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ

Μέσα απο μια ανοικτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία , οι μαθητές μαθαίνουν να προγραμματίζουν διαδρομές με βελάκια κατεύθυνσης , να αποκτούν δεξιότητες προσανατολισμού στο χώρο και να εκτελούν οδηγίες (μπρος , πίσω ,δεξιά, αριστερά) . 

Ένα μικρό ρομποτάκι έχει χάσει το κίτρινο φθινοπωρινό του φυλλαράκι και είναι πολύ στεναχωρημένο. Έλα μικρό παιδάκι να του δείξεις τη  διαδρομή για να το βρει και να το οδηγήσεις στο σωστό δρόμο.  

 





3) ΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΤΟΥ κ. Φ και του κ. Σ 

Οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης ακολουθώντας τον κώδικα και ανακαλύπτοντας το γράμμα του κυρίου Φ, που σκορπάει τα φθινοπωρινά φύλλα απο τα φυλλοβόλα δέντρα του στην αυλή του νηπιαγωγείου μας. Επίσης ακολουθούν τον κώδικα του κ. Σ και βρίσκουν το αρχικό γράμμα του κ. Σαλιγκάρι. 

Είναι η πρώτη εισαγωγή των μαθητών στο coding pixel art. 





4) ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ 

Σε ένα φθινοπωρινό δάσος ζει μια πράσινη νεραϊδούλα, η μικρή πράσινη χλωροφυλλούλα Tίνκερμπελ. Κάθε πρωί χαιδεύει τα πράσινα φυλλαράκια του δάσους και τους μαγειρεύει γλυκόζη για να τα διατηρεί πράσινα και τρυφερά. Είναι πολύ καλή μαγείρισσα η πράσινη χλωροφυλλούλα και γνωρίζει πολύ καλά τα υλικά που πρέπει να χρησιμοποιήσει. Τα μαζεύει ένα ένα κάθε πρωί και τη βοηθάει η φίλη της η μικρή μελισσούλα beebot. Ποιά είναι αυτά ; Νεράκι , βιταμίνες απο το χώμα , οξυγόνο που προσφέρει το αεράκι του δάσους και ήλιο. 

Οι μικροί μαθητές μαθαίνουν τη λειτουργία της φωτοσύνθεσης προγραμματίζοντας τη μελισσούλα beebot ώστε να βοηθήσει τη χλωροφυλλούλα να μαζέψει τα υλικά εκείνα που είναι απαραίτητα για να γίνει η λειτουργία της φωτοσύνθεσης των φυτών. 




Πολλά μπράβο σε όλους τους μαθητές μας !!! 

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2023

 ΣΕ ΜΙΑ ΡΟΓΑ ΑΠΟ ΣΤΑΦΥΛΙ 


Αγαπητά μου νηπιάκια , αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με το σταφύλι και τα προϊοντα του. Σίγουρα γνωρίζετε πολλά για αυτό και μαζί θα μάθουμε ακόμα περισσότερα. Τι λέτε ;  Πάμε να το γνωρίσουμε μαζί; 


Πάμε να παίξουμε ;

Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

 Φτιάχνω μια ιστορία με λέξεις από το αρχικό γράμμα του ονόματός μου !! 

Αγαπητά μου νηπιάκια ιδού το πρώτο μας ψηφιακό βιβλίο για φέτος.  Μια ιστορία που δημιουργήθηκε με λέξεις που επιλέξατε και ξεκινούν από το αρχικό σας γράμμα. H ιστορία εικονογραφήθηκε με τις όμορφες ζωγραφιές σας και είναι έτοιμη να την διαβάσουμε . Τι λέτε ξεκινάμε ; 

 

Book titled 'O Aστυνομικός με το ποδήλατο στο δάσος'Read this book made on StoryJumper

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2023

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ !!

Αγαπητά μου νηπιάκια , αυτή την εβδομάδα θα μιλήσουμε για το όνομά μας... Γιατί είναι σημαντικό να έχουμε όλοι ένα όνομα , από που προέρχεται το δικό μας όνομα και πως γράφετε άραγε το όνομά μας. Είναι σημαντικό να έχουμε ένα όνομά και γιατί... Τι νομίζετε εσείς ;; Ας δούμε τι πιστεύει και ο Τίτο..



Βρείτε το όνομα του Δράκου για να τον ξεφορτωθείτε .....


ΠΑΙΧΝΙΔΙ 
Αγαπητό μου νηπιάκι , σε αυτό το παιχνίδι  βρες και ταίριαξε το αρχικό γράμμα του ονόματός σου με το όνομά σου ή το αρχικό γράμμα των συμμαθητών σου με το όνομά τους.. Καλή σου επιτυχία !!



ΑΠΟΣΤΟΛΗ 
Ψάξε και βρες αντικείμενα που ξεκινούν από το αρχικό σου γράμμα. Κόψε και κόλλησέ τα σε ένα χαρτί και φέρε το στο σχολείο για να το παρουσιάσεις στους φίλους σου.

Αγαπητό μου νηπιάκι, ίσως μπορούν να σε βοηθήσουν οι εικόνες που θα βρεις πατώντας  εδώ.. 

Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023

 ΚΑΝΟΝΕΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Αγαπημένα μου νηπιάκια καλωσήρθατε στο 2ο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας. Πιστεύω να χαρήκατε που είδατε τους αγαπημένους σας φίλους αλλά και τα νέα παιδιά που σήμερα για πρώτη φορά ήρθαν στο σχολείο μας. Σας εύχομαι να έχετε μια υπέροχη χρονιά!!

Όμως για να είναι όμορφη η χρονιά μας και να περνάμε υπέροχα πρέπει να θυμηθούμε κάποιους κανόνες που πρέπει να τηρούμε μέσα στην τάξη μας, ώστε να μπορούμε να συνυπάρχουμε και να συνεργαζόμαστε με τους άλλους. Ποιες συμπεριφορές άραγε είναι εκείνες που πρέπει να ακολουθούμε και ποιες να αποφεύγουμε; Tι λέτε πάμε μαζί να παίξουμε και να τις διακρίνουμε; 

από 
Κανόνες συμπεριφοράς

Παραμύθια που μιλούν για καλή Ή κακή  συμπεριφορά. Εμείς τι θα διαλέξουμε ;; 





Εμείς δημιουργήσαμε τους δικούς μας κανόνες συμπεριφοράς για την τάξη μας

και δώσαμε την υπόσχεση όλοι να τους τηρούμε.











Πέμπτη 11 Μαΐου 2023

Συνέντευξη από έναν ψαρά. 


Tα νηπιάκια έχουν απορίες σχετικές με το ψάρεμα. Ρωτούν τον κ. Νίκο τον ψαρά και εκείνος τους απαντά μέσω ενός ψηφιακού μηνύματος. 







Πατήστε εδώ να ακούσετε τι μας απάντησε ο ψαράς.

Κυριακή 30 Απριλίου 2023

 ΤΑ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ 


Αγαπημένα μου νηπιάκια , στα πλαίσια της Άνοιξης, και της ενασχόλησής μας με τα λουλούδια, μιλήσαμε για ένα λουλούδι που μας έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί ακολουθεί συνεχώς την πορεία του Ήλιου και παίρνει ζεστασιά και αγάπη από αυτόν. Μάλιστα έχει πάρει από αυτόν και το όνομά του. Λέγεται ήλιος ή ηλιοτρόπιο. 


Οι πίνακες με τα ηλιοτρόπια αποτελούσαν αγαπημένη εικαστική ενασχόληση του Ολλανδού ζωγράφου Βαν Γκογκ  ενώ οι εικόνες τους γεννούν γαλήνη και οικειότητα, τον εμψυχώνουν και του γαληνεύουν το πνεύμα σε ταραγμένες περιόδους της ζωής του.


ΕΝΤΕΧΝΗ ΜΑΘΗΣΗ  (ARTFUL THINKING) 

ΡΟΥΤΙΝΑ ΣΚΕΨΗΣ : BΛΕΠΩ  - ΝΟΜΙΖΩ -  ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ 

Χρησιμοποιώντας την τεχνική της έντεχνης μάθησης οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το έργο τέχνης και αρχικά το παρατήρησαν πολύ προσεκτικά εκθέτοντας ορατά τη σκέψη τους. Εν συνεχεία κάποιοι μαθητές εφαρμόζοντας τα εργαλεία σκέψης και κριτικής ικανότητας προχώρησαν και σε ανώτερα επίπεδα σκέψης (νομίζω ότι , αναρωτιέμαι μήπως.. ) . 


Τα νήπια εν συνεχεία έκαναν αναπαραγωγή του πρωτότυπου έργου του ζωγράφου και με εστιασμένη και προσεκτική παρατήρηση δημιούργησαν όμορφα εικαστικά έργα. 











Τέλος οι μαθητές παίρνοντας ως αφόρμηση το έργο του ζωγράφου και εστιάζοντας με την προσεκτική ματιά τους σε κάποια ηλιοτρόπια, που έχοντας γύρει τα πέταλά τους, θεώρησαν ότι πρέπει να είναι μαραμένα, δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι. Χρησιμοποιήθηκε η ρουτίνα σκέψης ΑΡΧΗ -ΜΕΣΗ -ΤΕΛΟΣ και τα παιδιά έθεσαν τον πίνακα με τα ηλιοτρόπια ως ΜΕΣΗ της ιστορίας τους. Το εικονογράφησαν και ιδού το αποτέλεσμα ........ 


ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΚΑΙ  ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ 

Book titled 'Τα ηλιοτρόπια που ξεχνούσαν να τα ποτίσουν'Read this book made on StoryJumper

Σάββατο 22 Απριλίου 2023

Λουλούδια ας διαλέξουμε ..... 


Αγαπημένα μου νηπιάκια ο σχολικός μας κήπος είναι γεμάτος από πανέμορφα λουλούδια που μοσχοβολάνε και ομορφαίνουν το σχολείο μας. Θέλετε να κάνουμε έναν περίπατο στον όμορφο κόσμο των λουλουδιών και να τα γνωρίσουμε από κοντά;; 
Aς ξεκινήσουμε την περιήγησή μας ...... 

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023


ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ,ΚΑΛΩΣΗΡΘΕΣ ΜΑΡΤΗ !!

 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΕΣ ΑΝΟΙΞΗ !!
Αγαπημένα μου νηπιάκια, να έχετε έναν υπέροχο μήνα γεμάτο υγεία, χαρά, δημιουργία και πολύ παιχνίδι. Σήμερα μπαίνουμε σε μια άλλη εποχή , μια εποχή γεμάτη λουλούδια, χρώματα και αρώματα . Μήπως μαντέψατε ποια είναι ;;;;; 
Πάμε μαζί να την γνωρίσουμε. Ακολουθήστε με σε έναν μαγευτικό περίπατο.
 

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ  του Όσκαρ Ουάιλντ


Ένα υπέροχο βιβλίο που το επεξεργαστήκαμε σήμερα στην τάξη μας. 

Αγαπητά μου νηπιάκια , σήμερα με εντυπωσιάσατε με τις υπέροχες ζωγραφιές σας  που αποτυπώνουν τόσο όμορφα τις σκέψεις σας. Με πολλή χαρά  σας  έφτιαξα μια  όμορφη παρουσίαση όπου έχετε τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Όπως αρμόζει στους μικρούς ζωγράφους μου!!