Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025

ΑΥΛΗ ΤΟΠΙΚΗ , ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ



ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίων δεξιοτήτων που αφορά την “ Άυλη τοπική, πολιτιστική κληρονομιά” οι μαθητές μας θα βρουν και θα παρουσιάσουν ήθη και έθιμα που αφορούν το Άγιο δωδεκαήμερο από τα Χριστούγεννα μέχρι τα Φώτα.


Τα παιδιά θα αναλάβουν μετά από κλήρωση, μια περιοχή της Ελλάδας που αφορά ένα γεωγραφικό διαμέρισμα. Οι μαθητές θα παρουσιάζουν και στο σχολείο μας το παραπάνω υλικό και ταυτόχρονα θα το βλέπουμε και στο Padlet. Με αυτό τον τρόπο θα ανταλλάξουμε πληροφορίες, θα επικοινωνήσουμε και θα εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας για τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας.


Έγινε με το Padlet
                                            XΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!


Αγαπημένα μου νηπιάκια , το ξέρετε ότι σε λίγο καιρό θα έρθουν τα Χριστούγεννα; Μία από τις πιο όμορφες γιορτές που έχουμε στην πατρίδα μας. Μήπως ξέρετε τι σημαίνει η λέξη Χριστούγεννα; Σημαίνει ότι γεννήθηκε ο Χριστός μας.
                                                      ΧΡΙΣΤΟΥ  -  ΓΕΝΝΑ !! 
Γεννήθηκε  σε ένα φτωχικό σπήλαιο μια χειμωνιάτικη βραδιά στην πόλη Βηθλεέμ. Αμέσως ένα λαμπρό αστέρι φάνηκε στον ουρανό και φώτιζε το μικρή αυτή σπηλιά όπου βρισκόταν ο μικρός Χριστούλης μαζί με την μητέρα του την Παναγία και τον Ιωσήφ. Τα ζώα τον ζέσταιναν με τα χνώτα τους και οι μόνοι επισκέπτες που πήγαν να τον προσκυνήσουν ήταν οι ταπεινοί βοσκοί και 3 μάγοι που του προσέφεραν πολύτιμα δώρα. Λιβάνι, χρυσό και σμύρνα. Εκείνη τη νύχτα που συνέβη αυτό το θαυμαστό γεγονός ,άγγελοι ανεβοκατέβαιναν στον ουρανό και έψελναν ύμνους χαράς για την γέννηση του θείου βρέφους.

Ας δούμε την όμορφη παρουσίαση ώστε να αρχίσουμε σιγά σιγά να μπαίνουμε στο Χριστουγεννιάτικο κλίμα . Στην παρουσίαση αυτή θα δούμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού μας μέσα από ένα όμορφο βίντεο , θα δούμε γιορτινές εικόνες, θα μάθουμε χριστουγεννιάτικες λέξεις , θα ακούσουμε όμορφα Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα και θα ζωγραφίσουμε όμορφες χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές. Πατήστε στο σύνδεσμο     ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ


Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Αγαπητά μου νηπιάκια, διαβάστε την ιστορία της γέννησης του Χριστού μας ,βάλτε σε σωστή χρονική σειρά τα γεγονότα της γέννησης και κάντε αντιστοίχιση τις όμοιες εικόνες. Καλή σας επιτυχία και καλή σας διασκέδαση!!   





Μπορείτε ακόμα να παίξετε πολλά πολλά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια εδώ και να εξασκήσετε τις γνώσεις σας αλλά και να  διασκεδάσετε παρέα με την οικογένειά σας ή με τους συμμαθητές σας στο σχολείο. 

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025

 Ο ΚΥΚΛΟΣ 

Αγαπητά μου νηπιάκια, στο σημερινό μας μάθημα θα ασχοληθούμε με τον κύκλο.




Ρίξτε μια ματιά γύρω σας και θα ανακαλύψετε ότι κάθε αντικείμενο που βλέπουμε έχει ένα σχήμα. Για παράδειγμα το πιάτο που τρώμε τι σχήμα έχει ; το τοστ που σας φτιάχνει η μαμά; η οθόνη του υπολογιστή σας; το κινητό της μαμάς ; ... Το μαξιλάρι σας έχει ένα σχήμα , ποιό είναι αυτό; το κρεβάτι σας; το κουλουράκι από το φούρνο της γειτονιάς τι σχήμα έχει; 

Όλα λοιπόν τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν έχουν ένα σχήμα. Ακόμα κι εσείς έχετε πάνω σας σχήματα. Για κοιταχτείτε στον καθρέφτη του σπιτιού σας... Τι σχήμα έχει το κεφάλι σας ; Σαν να ακούω την απάντησή σας..... ΚΥΚΛΙΚΟ. 

Ας πάμε να δούμε σήμερα τι άλλο έχει σχήμα κύκλου.... Δείτε το παρακάτω βίντεο όπου ο κ. Σωστός μας μιλάει για τον κύκλο.

Παρατηρείστε πίνακες ζωγραφικής με κύκλους και προσπαθείστε να φτιάξετε κι εσείς τον δικό σας. Τι απεικονίζει κάθε πίνακας; 

Malevick 

Rodchenko


Kandinsky
    





Zωγράφισε όπως ο ΚΑNDINSKY


Κουραστήκατε ;;;; πάμε να χορέψουμε στο τραγούδι ΚΥΚΛΟΣ από τα ζουζούνια για να ξεκουραστούμε...   

                            

                                     


 




 ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ

Αγαπητά μου νηπιάκια στο σημερινό μας μάθημα θα μιλήσουμε για το σχήμα ΤΡΙΓΩΝΟ. Σκεφτείτε και πείτε στη μαμά ή στον μπαμπά κάτι που έχει σχήμα τριγώνου......

Τρίγωνο είναι μια σκεπή απο ένα σπιτάκι που ζωγραφίζετε ... τρίγωνο είναι το πανί σε ένα καράβι...... τριγωνικό σχήμα έχει το γράμμα Δ στο όνομα της φίλης σας της Δήμητρας ή του Δημήτρη... τριγωνικό είναι το τριγωνάκι που λέμε τα κάλαντα τα Χριστούγεννα .... 

Ο φίλος μας ο κ. Σωστός στο βίντεο που ακολουθεί, μας μιλάει για το σχήμα αυτό.

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

1)Εντοπίστε τα τρίγωνα στους παρακάτω πίνακες ζωγραφικής. 

2) Μετρήστε πόσα τρίγωνα έχει ο κάθε πίνακας και τι χρώμα έχουν

3)Φτιάξτε τον δικό σας πίνακα ζωγραφικής μόνο με τρίγωνα.

4) Τι λέτε φτιάχνουμε puzzle με τρίγωνα; 

5) Στο τέλος διασκεδάστε και χορέψτε με τα ΖΟΥΖΟΥΝΙΑ που τραγουδούν για το τρίγωνο.

Goya

 Malevich

 Akimoto

Kadinsky


ΦΤΙΑΞΤΕ PUZZLE ME ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

preview12pieceΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

preview15pieceΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ 2 
preview25pieceΤΡΙΓΩΝΟΨΑΡΟΥΛΗΣ
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΑ ΤΡΙΓΩΝΑ
Αγαπητά μου νηπιάκια διασκεδάστε και μάθετε παίζοντας τα σχήματα και τα χρώματα.
Αντιστοιχίστε τα όμοια τρίγωνα και κερδίστε!! Καλή σας επιτυχία!

 ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ 

Αγαπητά μου νηπιάκια , σήμερα θα μιλήσουμε για το τετράγωνο. Πείτε στους γονείς σας κάτι που έχει τετραγωνικό σχήμα..... Σαν να σας ακούω.... Τετράγωνο είναι ένα τοστ που τρώω συχνά στο σχολείο. Τετράγωνο είναι το σχήμα ενός μπισκότου. Τετράγωνο είναι ένα κουτί παιχνιδιών ή ένα τραπέζι. 




Ο ΕΛΜΕΡ  ο αγαπημένος μας παρδαλός και διαφορετικός ελέφαντας πως είναι ζωγραφισμένος;
Θυμάστε; Έχει ένα σώμα με πολύχρωμα τετραγωνάκια .
Δείτε το παρακάτω παραμύθι και μετά ζωγραφίστε τον ΈΛΜΕΡ . 
ΠΡΟΣΟΧΗ:Kάθε τετραγωνάκι στο σώμα του Έλμερ θα έχει διαφορετικό χρώμα.



Παρατηρείστε τους πίνακες ζωγραφικής του Paul Klee 
1) ποια σχήματα παρατηρείτε στους πίνακες;
2) τι χρώματα έχουν;
3)γίνε κι εσύ ένας ζωγράφος σαν τον Klee και φτιάξε τον δικό σου πίνακα με τετράγωνα.


4) στα φύλλα εργασίας θα βρείτε ασκήσεις με τετράγωνα.

Πάμε τώρα να παίξουμε με μια ...... Χαρτοπετσέτα ....
Βάλε μουσική ΕΔΩ και ξεκινάμε. 

Μουσικοκινητικά παιχνίδια με χαρτοπετσέτες

  

(αρχική πηγή http://paizw-kai-blogarw.blogspot.com/2011/02/blog-post_22.html)
Σ΄αυτή τη δραστηριότητα βάλαμε ζωηρή χορευτική μουσική και πήραμε ο καθένας από μία χαρτοπετσέτα. Θα μπορούσαμε να τη χωρίσουμε σε τρία στάδια.

Μέρος πρώτο:
Στόχος: Να χρησιμοποιήσουμε σε συνδυασμό με τη χαρτοπετσέτα το σώμα μας με διαφορετικούς τρόπους, να γνωρίσουμε μέρη και στάσεις του σώματος.

Χορεύουμε- κινούμαστε στο χώρο τοποθετώντας τη χαρτοπετσέτα σε διαφορετικά μέρη του σώματος προσέχοντας να μην πέσει:
  • πάνω στο κεφάλι μας (κρατώντας ίσια στάση),
  • στο αυτί (γέρνοντας το κεφάλι στο πλάι),
  • στην κοιλιά (γέρνοντας πίσω το σώμα),
  • στο σβέρκο (σκύβοντας μπροστά),
  • στον αγκώνα (έχοντας το χέρι λυγισμένο),
  • στην παλάμη (έχοντας το χέρι τεντωμένο),
  • στη μασχάλη (κρατώντας το ένα χέρι κολλημένο στο σώμα),
  • στο γόνατο (κάνοντας κουτσό),
  • στον αστράγαλο (γυρίζοντας το πόδι στο πλάι) κ.α.


Μέρος Δεύτερο:
Στόχος: Μίμηση και φαντασία.

Η χαρτοπετσέτα μας γίνεται:
  • μια ποδιά που τη φοράμε στη μέση,
  • ένα καπέλο,
  • πετσέτα για να βουρτσίσουμε τα δόντια, να πλυθούμε και να σκουπίσουμε το πρόσωπο μας,
  • σκουλαρίκι,
  • γραβάτα ή φουλάρι,
  • φτερό για να πετάξουμε,
  • σκούπα,
  • ένας σκύλος που τον βγάζουμε βόλτα,
  • ουρά για να μεταμορφωθούμε σε όποιο ζώο θέλουμε,
  • μια εφημερίδα που την ανοίγουμε και διαβάζουμε κάτι ενδιαφέρον, αστείο, λυπητερό, κλπ. κι αν πιάσει βροχή τη βάζουμε στο κεφάλι και τρέχουμε σε ένα υπόστεγο,
  • κουβέρτα για να σκεπαστούμε και να κοιμηθούμε (όμως περισσεύουν τα πόδια μας και κρυώνουν),
  • το χαρτί που έχουμε τυλίξει ένα σάντουιτς που το ανοίγουμε και το τρώμε,
  • μια ψάθα για να την απλώσουμε στην παραλία και να κάνουμε ηλιοθεραπεία,
  • ένα ρούχο που πλένουμε και απλώνουμε,
  • ένα λουλούδι που κόβουμε και μυρίζουμε και βάζουμε στο βάζο,
  • χαρτομάντηλο γιατί μας έπιασε τρομερό φτέρνισμα
ό,τι άλλο φανταστείτε εσείς ή τα παιδιά.

Εδώ τα έβαλα σε τυχαία σειρά, αλλά ανάλογα με τα κέφια της παρέας την ώρα τις δράσης, οι μιμήσεις τελικά μπορούν να φτιάξουν μια ιστορία.


Μέρος Τρίτο:
Στόχος: Παιχνίδι με τη μουσική. Ξεκίνημα και σταμάτημα της κίνησης. Ανταπόκριση στο ακουστικό ερέθισμα.

Απλώνουμε όλοι τη χαρτοπετσέτα μας στο πάτωμα. Με το άκουσμα της μουσικής κινούμαστε ελεύθερα γύρω από τις χαρτοπετσέτες. Μόλις η μουσική σταματάει πατάμε πάνω σε μια χαρτοπετσέτα και στεκόμαστε ακίνητοι. Αν θέλουμε μπορούμε να βγάλουμε και νικητή.

 ΤΟ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΟ

Αγαπητά μου νηπιάκια σήμερα θα μιλήσουμε για το ορθογώνιο .


Κοιτάχτε γύρω σας και πείτε κάτι που έχει σχήμα ορθογώνιο.... Σαν να σας ακούω.... Η τηλεόραση, ο οθόνη του υπολογιστή , οι πόρτες στο σπίτι σας , ένα τραπέζι ή μια κορνίζα, ένα τετράδιο ,το χαλί στο παιδικό σας δωμάτιο, η σοκολάτα που τρώτε, ο πίνακας στην τάξη μας ........ 

Παρατηρείστε τους παρακάτω πίνακες ζωγραφικής του Oλλανδού ζωγράφου Piet Mondrian. Τι χρώματα παρατηρείται και τι σχήματα βλέπετε;




Τι σχήματα χρησιμοποιεί ο Μαλεβιτς. Βρείτε και μετρήστε τα ορθογώνια παραλληλόγραμμα σε κάθε εικόνα. 


Πάμε να κινηθούμε στο ρυθμό των σχημάτων και  να ξεκουραστούμε ....
Καλή διασκέδαση!!





Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Οι μαθητές μας εμπνέονται απο τον πίνακα ζωγραφικής του  Σπορέα by Vincent Van Gogh και δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες.  Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά !!!

 ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: 

 Το παραμύθι βασίζεται στη  Ρουτίνα Σκέψης ΑΡΧΗ- ΜΕΣΗ -ΤΕΛΟΣ

Αυτή η ρουτίνα χρησιμοποιεί τη δύναμη της αφήγησης για να βοηθήσει τους μαθητές να κάνουν παρατηρήσεις και τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους για να επεξεργαστούν και να επεκτείνουν τις ιδέες τους. Η έμφαση που δίνει στην αφήγηση ενθαρρύνει επίσης τους μαθητές να αναζητήσουν συνδέσεις, μοτίβα και νοήματα.

Οι ρουτίνες σκέψης είναι δομημένα σύνολα ερωτήσεων ή βημάτων που αναπτύχθηκαν από την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ Project Zero (PZ). Σκοπός τους είναι να ενισχύσουν τη σκέψη των μαθητών και να την καταστήσουν «ορατή», ώστε τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι ίδιοι οι μαθητές να μπορούν να την αναγνωρίσουν, να την αναπτύξουν και να τη χρησιμοποιήσουν σε διάφορα πλαίσια.



Εν συνεχεία οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας αναπαράγουν εικαστικά τον πίνακα του Σπορέα. Ιδού τα αποτελέσματα των δημιουργιών τους. 





Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

 Από το σιτάρι στο ψωμί!! 



Αγαπημένα μου νηπιάκια σήμερα θα μάθουμε πως γίνεται το ψωμί. Ποιά είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος ώστε να πάρει αυτό το χρυσάφι της γης που λέγεται σιτάρι- ψωμί.Το σιτάρι -ή στάρι ή σίτος-, καλλιεργείται σε όλο τον κόσμο και έχει τη μεγαλύτερη θρεπτική αξία σε σχέση με πολλά δημητριακά. Είναι το κύριο συστατικό της τροφής του ανθρώπου.



ΘΕΡΙΣΜΟΣ -ΑΛΩΝΙΣΜΑ  ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ 


    
                                                                ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Η θεά Δήμητρα στο αριστερό χέρι της κρατά το σκήπτρο της, ενώ στο δεξί στάχυα.
Η Δήμητρα (Δημήτηρ στα Αττικά, Δαμάτηρ στα Δωρικά), στην ελληνική μυθολογία, ήταν ιδεατή ανθρωπόμορφη θεότητα της καλλιέργειας δηλαδή της γεωργίας, αλλά και της ελεύθερης βλάστησης, του εδάφους και της γονιμότητας αυτού συνέπεια των οποίων ήταν να θεωρείται και προστάτιδα του γάμου και της μητρότητας των ανθρώπων. Ήταν Ολύμπια (κύρια) θεότητα.Η Δήμητρα ήταν κόρη του Κρόνου και της Ρέας. Αδελφή της Ήρας, της Εστίας, του Δία, του Άδη και του Ποσειδώνα.


  ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ


O Σπορέας (van Ghogh) 




        ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΨΩΜΙ



Παίζουμε ;;