Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025

 ΤΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ 

Αγαπητά μου νηπιάκια , σήμερα θα μιλήσουμε για το τετράγωνο. Πείτε στους γονείς σας κάτι που έχει τετραγωνικό σχήμα..... Σαν να σας ακούω.... Τετράγωνο είναι ένα τοστ που τρώω συχνά στο σχολείο. Τετράγωνο είναι το σχήμα ενός μπισκότου. Τετράγωνο είναι ένα κουτί παιχνιδιών ή ένα τραπέζι. 




Ο ΕΛΜΕΡ  ο αγαπημένος μας παρδαλός και διαφορετικός ελέφαντας πως είναι ζωγραφισμένος;
Θυμάστε; Έχει ένα σώμα με πολύχρωμα τετραγωνάκια .
Δείτε το παρακάτω παραμύθι και μετά ζωγραφίστε τον ΈΛΜΕΡ . 
ΠΡΟΣΟΧΗ:Kάθε τετραγωνάκι στο σώμα του Έλμερ θα έχει διαφορετικό χρώμα.



Παρατηρείστε τους πίνακες ζωγραφικής του Paul Klee 
1) ποια σχήματα παρατηρείτε στους πίνακες;
2) τι χρώματα έχουν;
3)γίνε κι εσύ ένας ζωγράφος σαν τον Klee και φτιάξε τον δικό σου πίνακα με τετράγωνα.


4) στα φύλλα εργασίας θα βρείτε ασκήσεις με τετράγωνα.

Πάμε τώρα να παίξουμε με μια ...... Χαρτοπετσέτα ....
Βάλε μουσική ΕΔΩ και ξεκινάμε. 

Μουσικοκινητικά παιχνίδια με χαρτοπετσέτες

  

(αρχική πηγή http://paizw-kai-blogarw.blogspot.com/2011/02/blog-post_22.html)
Σ΄αυτή τη δραστηριότητα βάλαμε ζωηρή χορευτική μουσική και πήραμε ο καθένας από μία χαρτοπετσέτα. Θα μπορούσαμε να τη χωρίσουμε σε τρία στάδια.

Μέρος πρώτο:
Στόχος: Να χρησιμοποιήσουμε σε συνδυασμό με τη χαρτοπετσέτα το σώμα μας με διαφορετικούς τρόπους, να γνωρίσουμε μέρη και στάσεις του σώματος.

Χορεύουμε- κινούμαστε στο χώρο τοποθετώντας τη χαρτοπετσέτα σε διαφορετικά μέρη του σώματος προσέχοντας να μην πέσει:
  • πάνω στο κεφάλι μας (κρατώντας ίσια στάση),
  • στο αυτί (γέρνοντας το κεφάλι στο πλάι),
  • στην κοιλιά (γέρνοντας πίσω το σώμα),
  • στο σβέρκο (σκύβοντας μπροστά),
  • στον αγκώνα (έχοντας το χέρι λυγισμένο),
  • στην παλάμη (έχοντας το χέρι τεντωμένο),
  • στη μασχάλη (κρατώντας το ένα χέρι κολλημένο στο σώμα),
  • στο γόνατο (κάνοντας κουτσό),
  • στον αστράγαλο (γυρίζοντας το πόδι στο πλάι) κ.α.


Μέρος Δεύτερο:
Στόχος: Μίμηση και φαντασία.

Η χαρτοπετσέτα μας γίνεται:
  • μια ποδιά που τη φοράμε στη μέση,
  • ένα καπέλο,
  • πετσέτα για να βουρτσίσουμε τα δόντια, να πλυθούμε και να σκουπίσουμε το πρόσωπο μας,
  • σκουλαρίκι,
  • γραβάτα ή φουλάρι,
  • φτερό για να πετάξουμε,
  • σκούπα,
  • ένας σκύλος που τον βγάζουμε βόλτα,
  • ουρά για να μεταμορφωθούμε σε όποιο ζώο θέλουμε,
  • μια εφημερίδα που την ανοίγουμε και διαβάζουμε κάτι ενδιαφέρον, αστείο, λυπητερό, κλπ. κι αν πιάσει βροχή τη βάζουμε στο κεφάλι και τρέχουμε σε ένα υπόστεγο,
  • κουβέρτα για να σκεπαστούμε και να κοιμηθούμε (όμως περισσεύουν τα πόδια μας και κρυώνουν),
  • το χαρτί που έχουμε τυλίξει ένα σάντουιτς που το ανοίγουμε και το τρώμε,
  • μια ψάθα για να την απλώσουμε στην παραλία και να κάνουμε ηλιοθεραπεία,
  • ένα ρούχο που πλένουμε και απλώνουμε,
  • ένα λουλούδι που κόβουμε και μυρίζουμε και βάζουμε στο βάζο,
  • χαρτομάντηλο γιατί μας έπιασε τρομερό φτέρνισμα
ό,τι άλλο φανταστείτε εσείς ή τα παιδιά.

Εδώ τα έβαλα σε τυχαία σειρά, αλλά ανάλογα με τα κέφια της παρέας την ώρα τις δράσης, οι μιμήσεις τελικά μπορούν να φτιάξουν μια ιστορία.


Μέρος Τρίτο:
Στόχος: Παιχνίδι με τη μουσική. Ξεκίνημα και σταμάτημα της κίνησης. Ανταπόκριση στο ακουστικό ερέθισμα.

Απλώνουμε όλοι τη χαρτοπετσέτα μας στο πάτωμα. Με το άκουσμα της μουσικής κινούμαστε ελεύθερα γύρω από τις χαρτοπετσέτες. Μόλις η μουσική σταματάει πατάμε πάνω σε μια χαρτοπετσέτα και στεκόμαστε ακίνητοι. Αν θέλουμε μπορούμε να βγάλουμε και νικητή.

 ΤΟ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΟ

Αγαπητά μου νηπιάκια σήμερα θα μιλήσουμε για το ορθογώνιο .


Κοιτάχτε γύρω σας και πείτε κάτι που έχει σχήμα ορθογώνιο.... Σαν να σας ακούω.... Η τηλεόραση, ο οθόνη του υπολογιστή , οι πόρτες στο σπίτι σας , ένα τραπέζι ή μια κορνίζα, ένα τετράδιο ,το χαλί στο παιδικό σας δωμάτιο, η σοκολάτα που τρώτε, ο πίνακας στην τάξη μας ........ 

Παρατηρείστε τους παρακάτω πίνακες ζωγραφικής του Oλλανδού ζωγράφου Piet Mondrian. Τι χρώματα παρατηρείται και τι σχήματα βλέπετε;




Τι σχήματα χρησιμοποιεί ο Μαλεβιτς. Βρείτε και μετρήστε τα ορθογώνια παραλληλόγραμμα σε κάθε εικόνα. 


Πάμε να κινηθούμε στο ρυθμό των σχημάτων και  να ξεκουραστούμε ....
Καλή διασκέδαση!!





Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Οι μαθητές μας εμπνέονται απο τον πίνακα ζωγραφικής του  Σπορέα by Vincent Van Gogh και δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες.  Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά !!!

 ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: 

 Το παραμύθι βασίζεται στη  Ρουτίνα Σκέψης ΑΡΧΗ- ΜΕΣΗ -ΤΕΛΟΣ

Αυτή η ρουτίνα χρησιμοποιεί τη δύναμη της αφήγησης για να βοηθήσει τους μαθητές να κάνουν παρατηρήσεις και τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους για να επεξεργαστούν και να επεκτείνουν τις ιδέες τους. Η έμφαση που δίνει στην αφήγηση ενθαρρύνει επίσης τους μαθητές να αναζητήσουν συνδέσεις, μοτίβα και νοήματα.

Οι ρουτίνες σκέψης είναι δομημένα σύνολα ερωτήσεων ή βημάτων που αναπτύχθηκαν από την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ Project Zero (PZ). Σκοπός τους είναι να ενισχύσουν τη σκέψη των μαθητών και να την καταστήσουν «ορατή», ώστε τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι ίδιοι οι μαθητές να μπορούν να την αναγνωρίσουν, να την αναπτύξουν και να τη χρησιμοποιήσουν σε διάφορα πλαίσια.



Εν συνεχεία οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας αναπαράγουν εικαστικά τον πίνακα του Σπορέα. Ιδού τα αποτελέσματα των δημιουργιών τους. 





Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

 Από το σιτάρι στο ψωμί!! 



Αγαπημένα μου νηπιάκια σήμερα θα μάθουμε πως γίνεται το ψωμί. Ποιά είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος ώστε να πάρει αυτό το χρυσάφι της γης που λέγεται σιτάρι- ψωμί.Το σιτάρι -ή στάρι ή σίτος-, καλλιεργείται σε όλο τον κόσμο και έχει τη μεγαλύτερη θρεπτική αξία σε σχέση με πολλά δημητριακά. Είναι το κύριο συστατικό της τροφής του ανθρώπου.



ΘΕΡΙΣΜΟΣ -ΑΛΩΝΙΣΜΑ  ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ 


    
                                                                ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Η θεά Δήμητρα στο αριστερό χέρι της κρατά το σκήπτρο της, ενώ στο δεξί στάχυα.
Η Δήμητρα (Δημήτηρ στα Αττικά, Δαμάτηρ στα Δωρικά), στην ελληνική μυθολογία, ήταν ιδεατή ανθρωπόμορφη θεότητα της καλλιέργειας δηλαδή της γεωργίας, αλλά και της ελεύθερης βλάστησης, του εδάφους και της γονιμότητας αυτού συνέπεια των οποίων ήταν να θεωρείται και προστάτιδα του γάμου και της μητρότητας των ανθρώπων. Ήταν Ολύμπια (κύρια) θεότητα.Η Δήμητρα ήταν κόρη του Κρόνου και της Ρέας. Αδελφή της Ήρας, της Εστίας, του Δία, του Άδη και του Ποσειδώνα.


  ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ


O Σπορέας (van Ghogh) 




        ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΨΩΜΙ



Παίζουμε ;; 

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025

 H ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Mαθησιακοί στόχοι της διδακτικής παρουσίασης 
τα παιδιά θα είναι σε θέση να :
  • να κατανοήσουν τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου.
  • να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους.
  • να αναγνωρίζουν λέξεις που συνδέονται με τα γεγονότα.
  • να καταγράφουν σχετικές λέξεις κάνοντας αναπαραγωγή προτύπου.
  • να κατανοήσουν απλές μαθηματικές έννοιες, να αντιστοιχίζουν. 
  • να κατανοήσουν τις έννοιες δημοκρατία- δικτατορία 
  • να στοχάζονται κριτικά 
  • να δημιουργούν εικαστικά έργα 
  • να ασκήσουν τη λεπτή κινητικότητά τους
  • να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.
  • να αναπτύξουν τη φαντασία τους.
  • να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες
  • να αλληλεπιδράσουν  διαδικτυακά

Αγαπητά μου νηπιάκια, στις 17 Νοέμβρη θα γιορτάσουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Άραγε γνωρίζουμε την ιστορία αυτής της ημέρας; Γιατί είναι τόσο σημαντική για εμάς ; Πάμε να κάνουμε μια διαδρομή στην ιστορία μας και να μάθουμε τα σημαντικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στη χώρα μας εκείνη την περίοδο.




Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025

ΠΟΛΕΜΟΣ # ΕΙΡΗΝΗ  

Αγαπημένα μου νηπιάκια , πάμε μαζί να δούμε και να συζητήσουμε τι είναι η Ειρήνη και ο Πόλεμος μέσα απο όμορφα παραμύθια και σχετικά βίντεο. Εμείς άραγε σε τι κόσμο θα θέλαμε να ζούμε ; 




                            ΟΙ  5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑς ΣΤΗΝ ΕΙΡΉΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ.




ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 

Ποιός πίνακας αναφέρετε στην ειρήνη και ποιος στον πόλεμο; Γιατί; Περιέγραψε τον πίνακα , ποιά χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος σε αυτόν τον πίνακα, τι συναισθήματα σου γεννά αυτό το έργο τέχνης ; 




Πόλεμος - Marc Chagall, 1966


Πρόσφυγες (Η φρίκη του πολέμου) -David Burliuk


                        τα νέα του πολέμου - Louisa Starr Canziani - 1900


ΜΑΓΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ




Μαθησιακοί στόχοι: 
  • γνωριμία με τα βασικά , τα συμπληρωματικά και τα μη- χρώματα
  • ακουστική και οπτική κατανόηση
  • ανάπτυξη προφορικού λόγου
  • ανάπτυξη κριτικής σκέψης
  • oπτικός εγγραματισμός
  • ψηφιακές δεξιότητες, ψηφιακός εγγραμματισμός
  • καλλιέργεια αισθητικής εμπειρίας
  • οπτικοκινητικός συντονισμός
  • ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας
  • ανάπτυξη φαντασίας

Αγαπητά μου νηπιάκια , κοιτάξτε γύρω σας τον κόσμο που ζούμε και σκεφτείτε πόσο υπέροχος είναι όταν έχει όλα αυτά τα χρώματα. Αλήθεια πως θα ήταν αν δεν υπήρχαν;😏😏.... Σίγουρα θα είμασταν όλοι δυστυχισμένοι τότε😞😞. Δεν θα μπορούσαμε να δούμε τα υπέροχα χρώματα στα ρούχα και στα πρόσωπά μας , στους γονείς μας , στους φίλους μας, στα ζωάκια μας, στο σπίτι μας, στα παιχνίδια μας. 'Ολα θα ήταν μαύρα ή άσπρα.. Μονότονα και βαρετά.... 

Πόσα χρώματα άραγε υπάρχουν ; ποια ξέρετε εσείς; Μπορείτε να αναφέρετε μερικά ; 

Πάμε να τα δούμε και να τα γνωρίσουμε μέσα απο μια όμορφη παρουσίαση .....  

Μέσα στην παρουσίαση υπάρχουν και κάποιες αποστολές που θα τις επεξεργαστούμε στο σχολείο. Εσύ όμως μπορείς να παίζεις στο σπίτι σου τα ψηφιακά παιχνίδια που υπάρχουν μέσα στην παρουσίαση και αφορούν τα χρώματα




                                                         Ζωγράφισε όπως ο Μιρό 
               (καλλιέργεια φαντασίας,εικαστική αντίληψη, έμπνευση, παρατηρητικότητα, κριτική                                                                             σκέψη,δημιουργικότητα)



                                        Ας Ζωγραφίσουμε έναν άνθρωπο όπως ο ΜΙRO 




Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2025

 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 

        (ομαδική κατασκευή των μαθητών του 1ου Νηπιαγωγείου "τα βουνά της Πίνδου")

Αγαπητά μου νηπιάκια, σήμερα θα πάμε μια βόλτα στην ιστορία της χώρας μας και θα ταξιδέψουμε μαζί στο μακρινό 1940 όταν τη χώρα μας κάποιοι λαοί ήθελαν να την κατακτήσουν και την ελευθερία μας να κλέψουν. Η ιστορία αυτή ξεκινά "σαν παραμύθι " της Γαλάτειας Σουρέλη.

Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας γίγαντας, ένας μεγάλος γίγαντας, τόσο μεγάλος όσο σαράντα εκατομμύρια άνθρωποι μαζί.Τον ίδιο καιρό κάπου κοντά στο γίγαντα, ζούσε ένας νάνος, ένας μικρός χαρούμενος νάνος.Νάνος και γίγαντας ζούσαν ο καθένας στον τόπο τους χωρίς να ενοχλεί ο ένας τον άλλον. Τους χώριζε άλλωστε ένα τεράστιο αυλάκι, μια θάλασσα. Ζούσαν ευτυχισμένοι... Και περνούσε ο καιρός. Ο νάνος κοίταζε τη δουλειά του και ο γίγαντας τη δικιά του και ζούσαν αγαπημένοι...Ένα πρωί όμως ο γίγαντας φόρεσε ένα περίεργο καπέλο και μια πιο περίεργη στολή και με ένα πήδημα βρέθηκε στην πόρτα του  μικρού νάνου και βάζοντάς του μια λόγχη μπροστά στην κοιλιά του είπε: «Ήρθα να σου πάρω το σπίτι, παραδώσου!»Ο νάνος στην αρχή το πέρασε για χωρατό. «Κοίτα χωρατατζής που είναι ο γείτονας!» σκέφτηκε. Και φέρνοντας στο νου του το γνωστό χαιρετισμό, του φώναξε: «Γεια σου γείτονα χωρατατζή!» Ο γίγαντας όμως δεν καταλάβαινε πια από τέτοια. Πίεσε τη λόγχη πάνω στην κοιλιά του και του ξαναφώναξε με άγρια φωνή: «Παραδώσου είπα»Τότε ο μικρός νάνος κατάλαβε ότι δεν αστειευόταν ο γίγαντας και χωρίς κανένα φόβο του είπε: «Όχι, δεν παραδίνομαι.» Αμέσως έτρεξε στο μικρό καλύβι του και σε λίγο ξαναγύρισε κρατώντας μια σφεντόνα και στάθηκε μπροστά στο γίγαντα. Ο μεγάλος γίγαντας τα 'χασε για λίγο και αμέσως όρμησε επάνω στο μικρό νάνο.Έγινε όμως κάτι το απίστευτο ο μικρός νάνος νίκησε το μεγάλο γίγαντα κι έτσι  ο γίγαντας με κατεβασμένο το κεφάλι το έβαλε στα πόδια.Έτσι κι οι Έλληνες του Σαράντα, όπως ο μικρός  νάνος του παραμυθιού, όταν η Ιταλία ζήτησε να της παραδώσουν τη χώρα τους, απάντησαν όπως κι εκείνος με ένα θαρραλέο και αποφασιστικό! ΟΧΙ και αφού πολέμησαν παλικαρίσια πάνω στις βουνοκορφές νίκησαν τους Ιταλούς κι έτσι η πατρίδα μας είναι ελεύθερη.

(η όμορφη παρουσίαση ανήκει στη συνάδελφο Νίκη Κηπουργού)        

Αγαπητά μου νηπιάκια ξέρετε ότι 27 Οκτωβρίου είναι η γιορτή της ελληνικής σημαίας; 


Η ελληνική σημαία γιορτάζει και τιμάται στις 27 Οκτωβρίου ,την παραμονή της επετείου του «ΟΧΙ».

Από το ρήμα σημαίνω, η σημαία –ως εθνικό μας έμβλημα- συμβολίζει την Ελλάδα με τους αγώνες για εθνική ανεξαρτησία, κυριαρχία και ελευθερία.

Το ιερό γαλαζόασπρο πανί με τον λαμπυρίζοντα σταυρό στην κορυφή του είναι η τιμημένη και δοξασμένη ελληνική σημαία. Ο κρυφός πόθος των σκλάβων, η ελπίδα του Έθνους, η ψυχή του στρατιώτη. Η κυανόλευκη  σημαία μας είναι το ιερό σύμβολο της πατρίδας μας. Πάνω σ’ αυτή συμπυκνώνεται η ουσία της ζωής του Έθνους και της Πίστης μας. Η γαλανόλευκη, για την οποία αγωνίστηκαν, πολέμησαν και θυσιάστηκαν αναρίθμητοι Έλληνες σε διάφορες ιστορικές περιόδους. 

Είναι η συνείδηση, η τιμή και η δόξα του στρατιώτη. Σ’ αυτή δίνουν όρκο βαρύ και ιερό οι στρατιώτες να μην την εγκαταλείψουν ποτέ και τα’ άσπιλά της χρώματα να μην σπιλώσουν ξένα χέρια.

Ορκίζονται να μείνουν κοντά της και να αγωνιστούν κάτω από την άξια σκέπη της μέχρι την τελευταία ρανίδα του αίματός τους, να πέσουν για την τιμή της σαν τα αρχαία της Σπάρτης παλικάρια κάτω από τον ίσκιο της.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ 

Φτιάξε το παζλ με την ελληνική σημαία 

preview16pieceΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ



Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025


ΤΟ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ 




Αγαπημένα μου νηπιάκια, ξέρω πόσο πολύ σας αρέσει να βλέπετε τα σαλιγκαράκια στην αυλή για αυτό ο Τομ το σαλιγκάρι  είναι σήμερα μαζί μας να μας πει την ιστορία του.Απο το βιβλίο "Ημερολόγιο Φθινοπωρινό" , Τ. Τσιλιμένη – Β. Αναγνωστόπουλος , εκδ. Καστανιώτη. 




Ας τραγουδήσουμε και ας χορέψουμε σαν τα σαλιγκάρια

                           


                                  
                                           Συζητάμε για τη ζωή των σαλιγκαριών.
                                          (γλωσσική ανάπτυξη ,μνήμη, ανάπτυξη προφορικού λόγου)