Κυριακή 30 Απριλίου 2023

 ΤΑ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ 


Αγαπημένα μου νηπιάκια , στα πλαίσια της Άνοιξης, και της ενασχόλησής μας με τα λουλούδια, μιλήσαμε για ένα λουλούδι που μας έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί ακολουθεί συνεχώς την πορεία του Ήλιου και παίρνει ζεστασιά και αγάπη από αυτόν. Μάλιστα έχει πάρει από αυτόν και το όνομά του. Λέγεται ήλιος ή ηλιοτρόπιο. 


Οι πίνακες με τα ηλιοτρόπια αποτελούσαν αγαπημένη εικαστική ενασχόληση του Ολλανδού ζωγράφου Βαν Γκογκ  ενώ οι εικόνες τους γεννούν γαλήνη και οικειότητα, τον εμψυχώνουν και του γαληνεύουν το πνεύμα σε ταραγμένες περιόδους της ζωής του.


ΕΝΤΕΧΝΗ ΜΑΘΗΣΗ  (ARTFUL THINKING) 

ΡΟΥΤΙΝΑ ΣΚΕΨΗΣ : BΛΕΠΩ  - ΝΟΜΙΖΩ -  ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ 

Χρησιμοποιώντας την τεχνική της έντεχνης μάθησης οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το έργο τέχνης και αρχικά το παρατήρησαν πολύ προσεκτικά εκθέτοντας ορατά τη σκέψη τους. Εν συνεχεία κάποιοι μαθητές εφαρμόζοντας τα εργαλεία σκέψης και κριτικής ικανότητας προχώρησαν και σε ανώτερα επίπεδα σκέψης (νομίζω ότι , αναρωτιέμαι μήπως.. ) . 


Τα νήπια εν συνεχεία έκαναν αναπαραγωγή του πρωτότυπου έργου του ζωγράφου και με εστιασμένη και προσεκτική παρατήρηση δημιούργησαν όμορφα εικαστικά έργα. 











Τέλος οι μαθητές παίρνοντας ως αφόρμηση το έργο του ζωγράφου και εστιάζοντας με την προσεκτική ματιά τους σε κάποια ηλιοτρόπια, που έχοντας γύρει τα πέταλά τους, θεώρησαν ότι πρέπει να είναι μαραμένα, δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι. Χρησιμοποιήθηκε η ρουτίνα σκέψης ΑΡΧΗ -ΜΕΣΗ -ΤΕΛΟΣ και τα παιδιά έθεσαν τον πίνακα με τα ηλιοτρόπια ως ΜΕΣΗ της ιστορίας τους. Το εικονογράφησαν και ιδού το αποτέλεσμα ........ 


ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΚΑΙ  ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ 

Book titled 'Τα ηλιοτρόπια που ξεχνούσαν να τα ποτίσουν'Read this book made on StoryJumper

Σάββατο 22 Απριλίου 2023

Λουλούδια ας διαλέξουμε ..... 


Αγαπημένα μου νηπιάκια ο σχολικός μας κήπος είναι γεμάτος από πανέμορφα λουλούδια που μοσχοβολάνε και ομορφαίνουν το σχολείο μας. Θέλετε να κάνουμε έναν περίπατο στον όμορφο κόσμο των λουλουδιών και να τα γνωρίσουμε από κοντά;; 
Aς ξεκινήσουμε την περιήγησή μας ...... 

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023


ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ,ΚΑΛΩΣΗΡΘΕΣ ΜΑΡΤΗ !!

 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΕΣ ΑΝΟΙΞΗ !!
Αγαπημένα μου νηπιάκια, να έχετε έναν υπέροχο μήνα γεμάτο υγεία, χαρά, δημιουργία και πολύ παιχνίδι. Σήμερα μπαίνουμε σε μια άλλη εποχή , μια εποχή γεμάτη λουλούδια, χρώματα και αρώματα . Μήπως μαντέψατε ποια είναι ;;;;; 
Πάμε μαζί να την γνωρίσουμε. Ακολουθήστε με σε έναν μαγευτικό περίπατο.
 

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2023


 ΑΠΟΚΡΙΕΣ 

Αγαπημένα μου νηπιάκια βρισκόμαστε σε μια περίοδο που είναι διαφορετική από όλες τις υπόλοιπες. Είναι χαρούμενη , γιορτινή και οι άνθρωποι θέλουν να μεταμφιέζονται , να χορεύουν , να τραγουδούν να λένε αστεία τραγούδια, να φοράνε μάσκες και αποκριάτικά ρούχα.... Μήπως ξέρετε πως λέγεται αυτή η γιορτινή περίοδος ;;;; ΑΠΟΚΡΙΕΣ !! 

Πάμε μαζί ένα αποκριάτικο περίπατατο , να δούμε τι είναι οι απόκριες , ποιός καθιέρωσε αυτή τη γιορτή και τι γίνεται την αποκριάτικη περίοδο σε διάφορα μέρη της πατρίδας μας. 

Ξεκινάμε λοιπόν 😄😄


Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ  του Όσκαρ Ουάιλντ


Ένα υπέροχο βιβλίο που το επεξεργαστήκαμε σήμερα στην τάξη μας. 

Αγαπητά μου νηπιάκια , σήμερα με εντυπωσιάσατε με τις υπέροχες ζωγραφιές σας  που αποτυπώνουν τόσο όμορφα τις σκέψεις σας. Με πολλή χαρά  σας  έφτιαξα μια  όμορφη παρουσίαση όπου έχετε τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Όπως αρμόζει στους μικρούς ζωγράφους μου!! 


Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022

 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΘΙΜΩΝ ΤΟΥ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟΥ

Αγαπητά μου νηπιάκια, 


Περάσαμε ένα όμορφο απόγευμα στο νηπιαγωγείο μαζί με τους αγαπημένους σας γονείς, αναβιώνοντας ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων, απολαμβάνοντας παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα εδέσματα  και τραγουδώντας κάλαντα από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας. 

Στόχοι : 

Τα παιδιά αναγνωρίζουν και περιγράφουν τα έθιμα του Δωδεκαημέρου.

Επιλέγουν και αναπαριστούν κάποιο έθιμο.

Αφηγούνται την αναπαράσταση του εθίμου.  

Συμμετέχουν στην δημιουργία ενός δρώμενου.

Αναπτύσσουν τον προφορικό λόγο. 

Συνεργάζονται , επινοούν, κατασκευάζουν. 

   ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΕΙΡΕΣΙΩΝΗΣ ΑΝΑΒΙΩΝΕΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ




Η Ειρεσιώνη προέρχεται από τη λέξη είρος ή έριον που σημαίνει το μαλλί του προβάτου. Τα παιδιά στόλιζαν το κλαδί ελιάς με κόκκινες και λευκές κλωστές (κορδέλες) που προέρχονταν από το μαλλί του προβάτου και κρεμούσαν πάνω του διάφορους καρπούς δέντρων, όπως σύκα, καρύδια, αμύγδαλα, κάστανα, δημητριακά και κάποιες φορές μικρές φιάλες με λάδι και μέλι.

 «Η Ειρεσιώνη, το κλαδί ελιάς, περιφερόταν στους δρόμους των Αθηνών, την έβδομη ημέρα του μήνα Πυανεψίωνος, που είναι ανάμεσα στις 20 Σεπτεμβρίου με 20 Οκτωβρίου.

Η Ειρεσιώνη περιφέρονταν από παιδιά “αμφιθαλή”, δηλαδή από παιδιά που ζούσαν και οι δυο γονείς τους. Έψαλαν τα κάλαντα, τις “καλένδες”, που ο ίδιος ο Όμηρος κατέγραψε 3000 χρόνια πριν. Γυρνούσαν από σπίτι σε σπίτι δίνοντας ευχές και μαζεύοντας φιλοδωρήματα από τον νοικοκύρη ή την κυρά του σπιτιού. Όσο κι αν δεν το πιστεύουμε, ακόμα και το σημερινό χριστουγεννιάτικο δέντρο έχει τις ρίζες του στην αρχαία Ελλάδα»

Η ιστορία του αρχαίου εθίμου

Σύμφωνα με την παράδοση, το έθιμο της Ειρεσιώνης καθιερώθηκε από το Θησέα, όταν ξεκίνησε να πάει στην Κρήτη για να σκοτώσει τον Μινώταυρο και σταμάτησε στη Δήλο, όπου έκανε θυσία στον Απόλλωνα.

Εκεί, υποσχέθηκε στον θεό ότι αν κέρδιζε τη μάχη με τον Μινώταυρο, θα του πρόσφερε στολισμένα κλαδιά ελιάς για να τον ευχαριστήσει. Επιστρέφοντας στην πατρίδα του, ο Θησέας εκπλήρωσε τη υπόσχεσή του καθιερώνοντας έτσι το θεσμό της Ειρεσιώνης. Στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, το έθιμο συνεχίστηκε και εμπλουτίστηκε, μάλιστα πάνω στα κλαδιά της ελιάς άρχισαν να κρεμούν και φαναράκια που φώτιζαν.

Οι Έλληνες το διέδωσαν και στους βόρειους λαούς, οι οποίοι λόγω έλλειψης ελαιόδεντρών, στόλιζαν κλαδιά από τα δέντρα που φύονταν στις περιοχές τους, όπως είναι τα έλατα.

Ο πρώτος που έφερε το χριστουγεννιάτικο δέντρο με τη μορφή που το ξέρουμε σήμερα, ήταν ο βασιλιάς Όθωνας και οι Βαυαροί που τον συνόδευσαν στην Ελλάδα».

Η ιστορική παράδοση αναφέρει ότι οι Βαυαροί στόλιζαν χριστουγεννιάτικο δέντρο από τον 16ο αιώνα, ωστόσο στην Ελλάδα το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο στολίστηκε το 1833 από τον Όθωνα στο Ναύπλιο, που νίκησε κατά κράτος το καραβάκι που είχε επικρατήσει ως έθιμο καθώς ταίριαζε περισσότερο με τη ναυτική παράδοση της πατρίδας μας.

Ωστόσο, στο νηπιαγωγείο μας, είχαμε στολίσει και το χριστουγεννιάτικο δεντράκι μας, που αποτελεί πλέον ένα διαδεδομένο έθιμο και φτιάξαμε τη φάτνη του Χριστού ως ομαδική κατασκευή




ΚΑΛΑΝΤΑ


Τα κάλαντα πήραν το όνομα τους από τις καλένδες του Ιανουαρίου. Οι καλένδες ήταν οι πρώτες ημέρες των Ρωμαϊκών μηνών και συγγενείς και φίλοι αντάλλασσαν επισκέψεις και δώρα, που ήταν μέλι, ξερά σύκα, χουρμάδες, χυλό και μικρά νομίσματα.

Πιστεύεται ότι η ιστορία τους προχωρεί πολύ βαθιά στο παρελθόν και συνδέεται με την Αρχαία Ελλάδα. Έχουν βρεθεί αρχαία γραπτά κομμάτια παρόμοια με τα σημερινά κάλαντα 

Τα κάλαντα  είναι ένα πολύ παλιό έθιμο που συνδέεται άμεσα με το Δωδεκαήμερο γιατί αποτελούσαν το βασικό μέσο επικοινωνίας.

Στα παλιότερα χρόνια δεν υπήρχαν ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, εφημερίδες και γενικότερα ΜΜΕ οπότε τα κάλαντα προανήγγειλαν τον ερχομό της εορταστικής περιόδου.

Ομάδες παιδιών αφηγούνταν με μουσικό ρυθμό τη γέννηση του Χριστού και την ανατροφή του θείου Βρέφους.

Ο νοικοκύρης ή η νοικοκυρά έσπευδε να ανταμείψει τα παιδιά αποβλέποντας με αυτή την πράξη στη μελλοντική αφθονία των αγαθών για το σπίτι τους. Τα κάλαντα είναι από τις λίγες παραδόσεις που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα στον ίδιο βαθμό από τα παιδιά.

Τα παιδιά και οι γονείς τραγούδησαν κάλαντα της Κεφαλλονιάς, της Χίου, των Φώτων και της Ικαρίας ,τα οποία χόρεψαν μαζί με τους γονείς τους. 

                                                    ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΨΩΜΟ

Είναι το ευλογημένο ψωμί του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, αφού αυτό θα στηρίξει τη ζωή του νοικοκύρη και της οικογένειάς του. Τη μορφή, το σχήμα και τον στολισμό τού ψωμιού αυτού κανονίζουν οι τοπικές συνήθειες. Στα περισσότερα μέρη, σύμφωνα με το sansimera.gr στη μέση της επιφάνειας του χριστόψωμου σχηματίζουν με ζυμάρι το σημείο τού σταυρού και στις άκρες του τοποθετούν αμύγδαλα και καρύδια, που αποτελούν σύμβολα πλούσιας παραγωγής. Η διακόσμησή του καθορίζεται ακόμη και από το επάγγελμα τού νοικοκύρη. Έτσι, αν αυτός είναι γεωργός ή τσοπάνης, στο χριστόψωμο σχηματίζουν βόδια και αλέτρι ή πρόβατα και κατσίκια. Σε μερικά μέρη μέσα στο ζυμάρι βάζουν κι ένα νόμισμα ή κάποιο άλλο σημάδι, για να φανεί, κατά το μοίρασμα, ο τυχερός τού σπιτιού. Τα παιδιά πήραν από ένα ΧΡΙΣΤΟΨΩΜΟ για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι



 


ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Τα παιδιά έφτιαξαν ένα καραβάκι και το στόλισαν με φωτάκια αναβιώνοντας το έθιμο του Χριστουγεννιάτικου καραβιού.
 Ελληνικό έθιμο που εμφανίστηκε λίγο μετά την Τουρκοκρατία. Με την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού, οι Έλληνες προσπάθησαν να αναπτύξουν την ναυτιλία και το εμπόριο. Έτσι , όταν κατά την περίοδο των Χριστουγέννων , οι ναυτικοί γύριζαν στα σπίτια τους για τις γιορτές, οι νοικοκυρές στόλιζαν ένα καράβι.




Οι γονείς με τα παιδιά έγραψαν στα πανιά του πλοίου ευχές ώστε να είναι καλοτάξιδο το καράβι μας τη νέα χρονιά .

  Ένα νηπιάκι μας παρουσίασε το καραβάκι που είχε φτιάξει με τους γονείς του. 
                    
Άλλο νηπιάκι με τόπο καταγωγής απο την Άμφισσα , μας παρουσίασε το έθιμο της «Γουρνοχαράς»  που ήταν παλαιότερα το μεγάλο γεγονός των Χριστουγέννων, καθώς την παραμονή ή την επομένη της μεγάλης γιορτής της Χριστιανοσύνης σφάζονταν τα γουρούνια, τα οποία οι χωρικοί είχαν εκθρέψει επιμελώς για ένα χρόνο. Στη σχετική διαδικασία συμμετείχε όλη η οικογένεια.
 

Ένας μαθητής είχε γράψει ένα γράμμα στον Αι Βασίλη και το παρουσίασε ως το έθιμο που το κάνουν τα μικρά παιδιά περιμένοντας το δώρο από τον Άγιο Βασίλη.
Άλλοι πάλι μαθητές είχαν ετοιμάσει παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα γλυκά με τους γονείς τους (μελομακάρονα,κουραμπιέδες,δίπλες... ) και τα παρουσίασαν στην τάξη .... στο τέλος τα γευτήκαμε όλοι μας!! 

Χαρούμενες, φωτεινές και ευλογημένες γιορτές νηπιάκια μου!! 


Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2022

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΤΟΥ ΔΩΔΕΚΑΗΜΈΡΟΥ 



Αγαπημένα μου νηπιάκια στο παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε όμορφα χριστουγεννιάτικα έθιμα των γιορτινών ημερών του Δωδεκαημέρου από πολλά μέρη της Ελλάδος μας .Έχουν δημιουργηθεί από μαθητές λίγο πιο μεγάλους από εσάς με την βοήθεια της καλής τους δασκάλας Μαρίας Κυριακίδου. Κάποια από αυτά ήδη τα γνωρίζετε. Πάμε να κάνουμε λοιπόν τον γύρο της πατρίδος μας και να τα παρακολουθήσουμε;

Eπίσης θα βρείτε και μια υπέροχη παρουσίαση με έθιμα της αγαπητής συναδέρφου Τάνιας Μάνεση,  όπου θα βρείτε και θα μάθετε  για πολλά έθιμα της πατρίδος μας .

Μετά όμως έχετε να κάνετε μια αποστολή😀😀 ....  


 




https://sway.office.com/FRTU1fasEVQbwKmD?ref=Link&loc=play  (της Τάνιας Μάνεση)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Αγαπητά μου νηπιάκια , μαζί με την οικογένειά σας βρείτε ένα έθιμο που είναι από τον δικό σας τόπο, ζωγραφίστε το ή κάντε μια κατασκευή (πχ καραβάκι ), ή κάποιο παραδοσιακό έδεσμα (π.χ κουραμπιέδες, μελομακάρονα,δίπλες, λαλλάγγια κλπ),  και θα το κάνετε παρουσίαση στην τάξη μας!! 

Καλές και ευλογημένες γιορτές με υγεία και κάθε χαρά!! 

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022

 ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗς ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Χρόνια πολλά Μαρία , χρόνια πολλά Δέσποινα, χρόνια πολλά Μάριε!! 

Αγαπητά μου νηπιάκια , σήμερα είναι μια μεγάλη γιορτή για την Ορθόδοξη εκκλησία μας! Γιορτάζουμε τα Εισόδια της Παναγίας μας. Την είσοδο δηλαδή της Παναγίας στο ναό του Θεού.  Η Παναγία είναι η μητέρα όλων μας. Μας προστατεύει, μας παρηγορεί, μας βοηθάει, μεταφέρει τις προσευχές μας στον Θεό και μας στηρίζει στις δυσκολίες μας. Αυτό δεν πρέπει ποτέ να το ξεχνάμε.




Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022

Έχω δικαίωμα ....... 

                    

Αγαπητά μου νηπιάκια , στις 20 Νοεμβρίου του 1989,  ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), σε Γενική Συνέλευση του, υιοθέτησε και υπέγραψε τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Έκτοτε έως σήμερα, γιορτάζουμε κάθε χρόνο, την επέτειο για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, μια ημέρα αφιερωμένη σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Η UNICEF αντιπροσωπεύει το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά και εργάζεται επί του παρόντος σε 190 χώρες και περιοχές για την προστασία της ζωής των παιδιών, την προάσπιση των δικαιωμάτων τους και να τα βοηθήσει να εκπληρώσουν τις δυνατότητές τους, από την παιδική ηλικία έως την εφηβεία. 


Τι σημαίνει όμως δικαίωμα ; Ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών; Μήπως τα παιδιά έχουν και υποχρεώσεις; Πάμε να τα μάθουμε παρέα μέσα από μια διδακτική παρουσίαση ; 

Διδακτικοί στόχοι:

Να κατανοήσουν τα δικαιώματα των παιδιών

Να τα περιγράφουν 

Να παρατηρούν προσεκτικά και να περιγράφουν εικόνες.

Να διακρίνουν τις ανάγκες των παιδιών και να τις ονομάζουν

Να σκέφτονται κριτικά και να προτείνουν λύσεις σε προβλήματα καταπάτησης των δικαιωμάτων των παιδιών. 

                                    Η δική μας ομπρέλλα με τα δικαιώματα των παιδιών
Τα παιδιά επιλέγουν και ζωγραφίζει ο καθένας το δικαίωμα που τον αντιπροσωπεύει καλύτερα και το θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό. Τα νηπιάκια μας επέλεξαν την οικογένεια, την υγεία, το παιχνίδι, τη ζωή, την ελεύθερη έκφραση της γνώμης τους, τη μόρφωση. 
             

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ , ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 



Αγαπημένα μου νηπιάκια ,στις 17 Νοέμβρη θυμόμαστε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Πατήστε πάνω στους συνδέσμους και ακούστε την ιστορία για αυτά τα γεγονότα , δείτε ένα όμορφο κουκλοθέατρο με τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης, ζωγραφίστε τους και ακούστε ένα πολύ γνωστό σας τραγούδι!



Η  διδακτική αξιοποίηση του μαθήματος για τις έννοιες της δικτατορίας και δημοκρατίας είχε ως αφόρμηση το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου την Ντενεκεδούπολη , ένα εποπτικό υλικό που αποτυπώνει τις ιστορικές μνήμες και τα γεγονότα της εποχής του Πολυτεχνείου και επετειακά τραγούδια.
Διδακτικοί στόχοι :
να κατανοήσουν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου
να περιγράφουν τα γεγονότα 
να κατανοήσουν τις έννοιες δικτακτορία- δημοκρατία και τα αποτελέσματα που επιφέρουν στην ζωή των ανθρώπων.
να αναπτύξουν τον προφορικό λόγο αποτυπώνοντας τις δικές τους σκέψεις, ιδέες, ασκώντας κριτική σε στάσεις , συμπεριφορές που σχετίζονται με τις παραπάνω έννοιες. 
να αναπτύξουν το γραπτό λόγο 
να αναπτύξουν τη λεπτή τους κινητικότητα 
να συνεργαστούν ομαδικά για ένα κοινό έργο

Δραστηριότητες
Βλέπουμε ένα πλούσιο εποπτικό και ψηφιακό υλικό και συζητάμε για τα γεγονότα, εκφράζουμε απόψεις, κρίσεις. Διαβάζουμε την Ντενεκεδούπολη της Ε. Φακίνου και συζητάμε για τους ήρωές της . Εκφράζουμε την αποδοχή μας ή τη δυσαρέσκειά μας για τον κάθε ήρωα και δικαιολογούμε την άποψή μας. Επιλέγουμε τον αγαπημένο μας ήρωα και τον κάνουμε κουκλίτσα. Παίζουμε και συνομιλούμε στην παρεούλα με τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης. Αναπαράγουμε γραπτά τις λέξεις ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ όπως μπορούμε. Φτιάχνουμε το περιστέρι που κρατάει το κόκκινο γαρύφαλλο και πετάει να φέρει την Ελευθερία και την Δημοκρατία στον κόσμο μας. Ταξινομούμε εικόνες που άλλες αναφέρονται στα δημοκρατικά δικαιώματα των ανθρώπων και σε εκείνες που τα καταπατούν. Συνεργαζόμαστε ομαδικά και φτιάχνουμε τα συνθήματα των φοιτητών σε ένα ομαδικό κολλάζ.