Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

                                                        Γλυκό φθινοπωράκι 

                                                            

                                                          Πέφτουν τα φύλλα 

Στόχοι:

Οι μαθητές να κατανοήσουν και να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά της εποχής

Να κατανοήσουν το φαινόμενο της φωτοσύνθεσης και να το περιγράφουν.

Αισθητική καλλιέργεια 

Καλλιέργεια κριτικής σκέψης, διερεύνηση, πειραματισμός ,παρατηρητικότητα , μνήμη ,οπτικός και φωνολογικός εγγραμματισμός. 

      Δραστηριότητες

Συζήτηση με τα παιδιά και καταγραφή μέσω της τεχνικής της ιδεοθύελλας των δικών τους εμπειριών.

Παρουσίαση ανάλογου εποπτικού και ψηφιακού υλικού 

Δραματοποίηση παραμυθιού για το φαινόμενο της φωτοσύνθεσης. 

Ψυχοκινητικές δραστηριότητες , μουσικές ασκήσεις θεατρικού παιχνιδιού όπου τα παιδιά γίνονται δέντρα που κουνούν τα κλαδιά τους με το φύσημα του ανέμου.

Κατασκευή φθινοπωρινού στεφανιού με χρώματα του φθινοπώρου(πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, καφέ) . Κατασκευή Φθινοπωρούλη .

Μαθαίνω το γράμμα Φ του Φθινοπώρου και των Φύλλων 

Παρατήρηση ομοιοτήτων και διαφορών των φύλλων, σύγκριση, μέτρημα φύλλων.


Ημερολόγιο παρατήρησης φύλλων 

Στόχοι : Παρατήρηση, Πειραματισμός, εξερεύνηση, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, εξαγωγή συμπερασμάτων.


28η Οκτωβρίου 


Στόχοι:

Να κατανοήσουν τα ιστορικά γεγονότα και να τα περιγράφουν
Να περιγράφουν εικόνες σχετικές με τον πόλεμο του 1940
Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν εικόνες πολέμου και εικόνες ειρήνης. 
Να κατανοήσουν τις έννοιες Ειρήνη- Πόλεμος
Να αναπαραστήσουν μια στρατιωτική παρέλαση 
Να αφηγούνται ιστορίες και ποιήματα
Να  επινοούν ιστορίες με την τεχνική artful thinking (έντεχνη μάθηση) και τις ρουτίνες σκέψης (αρχή - μέση -τέλος) και (δέκα φορές επι δύο) 
Να καλλιεργούν προφορικό και γραπτό λόγο
 Να αναπτύσσουν την λεπτή κινητικότητα
Να ερμηνεύουν μουσικά τα τραγούδια της εποχής του  ‘40
Να μετρούν ,να αντιστοιχίζουν , να διακρίνουν .

Δραστηριότητες 
Βλέπουμε εικόνες και ψηφιακό υλικό σχετικό με την εποχή και τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και το συζητάμε. 
Διαβάζουμε παραμύθια και σχετικά βιβλία :To κανόνι της Ειρήνης, Όταν οι καμπάνες σταμάτησαν τον πόλεμο, Σαν παραμύθι (Γαλάτεια Σουρέλη) , Ασπρογάλανο πανί (Γαλάτεια Σουρέλη) 
Αναλύουμε τα γράμματα της λέξης ΟΧΙ και τα γράφουμε στον πίνακα και σε φύλλα εργασίας. Αναγνωρίζουμε τα γράμματα της λέξης ΣΗΜΑΙΑ, ΠΟΛΕΜΟΣ,ΖΗΤΩ,ΑΕΡΑ,ΗΠΕΙΡΩΤΙΣΣΕΣ κάνοντας οπτική και φωνολογική αναγνώριση.
Φτιάχνουμε  στρατιωτάκια και κάνουμε χειροτεχνία με τη λέξη ΟΧΙ. 
Δραματοποιούμε παρέλαση των στρατιωτών με μουσική εμβατηρίου.
Αναλύουμε ένα πίνακα ζωγραφικής με θέμα τις γυναίκες ηπειρώτισσες και τον αναπαριστούμε εικαστικά .
Βλέπουμε σημαίες άλλων κρατών και συγκρίνουμε τα χρώματά τους με την ελληνική. Μετράμε τις γραμμές της ελληνικής σημαίας, παρατηρούμε, διακρίνουμε και ξεχωρίζουμε τις μπλε από τις άσπρες. Ζωγραφίζουμε την ελληνική σημαία.
Καλλιεργούμε τον έντεχνο συλλογισμό με ένα έργο του Picasso , Το παιδί και το περιστέρι.  

                                Να, τα στρατιωτάκια μας!!


 


Οι σημαίες μας


Ένα Lapbook για την 28η Οκτωβρίου
Στόχος : Καλλιέργεια γραπτών δεξιοτήτων 



                              Ρουτίνα σκέψης έντεχνης μάθησης: 10 φορές Χ 2 

Στόχοι : Παρατήρηση, μνήμη , καλλιέργεια προφορικών δεξιοτήτων ,αναπαραγωγή προτύπου (πίνακα) . 

Περιγραφή Δραστηριότητας : 
Τα παιδιά παρατηρούν πολύ προσεκτικά τον πίνακα του Picasso , “το παιδί και το περιστέρι” που συμβολίζει την ΕΙΡΗΝΗ,  για 1 λεπτό. Ο πίνακας κρύβεται για λίγο και καταγράφουμε τις περιγραφές των παιδιών σχετικά με τον πίνακα. Κάνουμε μια πρώτη λίστα. 
Ο πίνακας εμφανίζεται για δεύτερη φορά για πιο επισταμένη παρατήρηση. Τα παιδιά τον παρατηρούν ξανά για λίγο και εντοπίζουν τυχόν διαφορές ή λάθη που είχαν απο την προηγούμενη φορά.Εστιάζουν καλύτερα σε χρώματα, σχήματα , γραμμές και τα συγκρατούν στην μνήμη τους. Ο πίνακας κρύβεται για δεύτερη φορά και τα παιδιά κάνουν πάλι τις περιγραφές τους που αυτή τη φορά είναι πιο αναλυτικές. 
Στο τέλος κάνουν αναπαραγωγή του πίνακα και προσπαθούν να πλησιάζουν παρατηρώντας τον πιο επισταμένα, τον πίνακα του Picasso. 
 


Ρουτίνα σκέψης έντεχνης μάθησης: Αρχή - Μέση -Τέλος 

Στόχοι: ανάπτυξη κριτικής σκέψης, καλλιέργεια φαντασίας, ανάπτυξη προφορικού λόγου.

Περιγραφή δραστηριότητας : Με αρχή παραμυθιού τον πίνακα του Picasso , το παιδί και το περιστέρι, τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους παραμύθι με τίτλο “'Ενα περιστέρι και ένα κοριτσάκι”
Το παραμύθι θα το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

Book titled 'Ένα περιστέρι και ένα κοριτσάκι'
Read this book made on StoryJumper

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

               ΑRTFULL  THINKING  (ENTEXNH MAΘΗΣΗ) ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Αγαπημένα μου νηπιάκια , ξεκινήσαμε δειλά δειλά να επεξεργαζόμαστε  έργα τέχνης με πρώτο το έργο ενός διάσημου ζωγράφου του Ανρί Ματίζ, που θεωρείτε ένας από τους πιο διάσημους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Η θεματική μας αφορά το φθινόπωρο αλλά είχαμε μεγάλη περιέργεια για τα σαλιγκάρια που είδαμε στον κήπο μας αυτή την εποχή και αποφασίσαμε να δουλέψουμε ένα project με αυτό το θέμα.                                                          

Στόχοι:

  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης μέσω  τέχνης
  • Αισθητική καλλιέργεια
  • Παρατηρητικότητα
  • Μνήμη
  • Ανάπτυξη προφορικού λόγου
  • επικοινωνία
  • Αλληλεπίδραση 
  • Καλλιέργεια φαντασίας, δημιουργικότητα, επινοητικότητα. 

Δραστηριότητα : 

Ακολουθήσαμε μια από τις ρουτίνες σκέψης ( See, Think ,Wonder) , που προτείνεται από το καινοτόμο πρόγραμμα του ερευνητικού οργανισμού project Zero της παιδαγωγικής σχολής του πανεπιστημίου Harvard. Οι μαθητές παρατηρούν προσεκτικά, περιγράφουν το έργο τέχνης ,σκέφτονται κριτικά και αναπτύσσουν ορατά τη σκέψη τους.

Αρχικά ο πίνακας παρουσιάστηκε  χωρίς να γνωρίζουν οι μαθητές τι απεικονίζει. Ωστόσο η επεξεργασία της θεματικής έχει ξεκινήσει από προηγούμενες μέρες οπότε είναι λίγο πιο εύκολο στα παιδιά να υποψιαστούν τι μπορεί να δείχνει. Στην αρχή της επεξεργασίας δεν δείχνουν να το υποψιάζονται.           


Το παρατηρήσαμε προσεκτικά, εντοπίσαμε πολλές λεπτομέρειες του έργου καθώς το επεξεργαζόμασταν και φυσικά τις καταγράφαμε εκθέτοντας ορατά την σκέψη μας στον πίνακα. 

Βλέπω 

Πολλά χρώματα ( μαύρο , φούξια, μπλε)  (Μαρία Μ.)

Μπλε , κίτρινο, σκούρο πράσινο, μωβ , πορτοκαλί  (Ελισσάβετ)

Μπλε χρώμα  (Γαβριέλα)

Βλέπω χρώματα και σχήματα. Φούξια, πράσινο σκούρο, κίτρινο, πορτοκαλί, λαχανί, μωβ , ροζ . (Αντρέας)

Μωβ  (Ιωάννα)

Μωβ, ροζ , πορτοκαλί, μαύρο (Δήμητρα) 

Κάποιοι προσπάθησαν να σκεφτούν με περισσότερη κριτική διάθεση, τι πιστεύουν ότι θέλει να δείξει ο ζωγράφος με αυτόν τον περίεργο πίνακα και αποτύπωσαν πάλι ορατά την σκέψη τους.

Νομίζω

Ο πίνακας δείχνει τα χρώματα (Γιώργος) 

Είναι θάλασσα με καράβι(Άγγελος)

Θέλει να μας δείξει τα χρώματα για να τα μάθουμε (Ελισσάβετ)

Το ροζ χρώμα κάνει έναν κύκλο και μπορεί να είναι λουλούδι (Γιώργος) 

Σαν να είναι σαλιγκάρι (Ελισσάβετ) 

Νομίζω το μπλε είναι το σώμα του( Ευσταθία ) 

Άλλοι πάλι (ελάχιστοι) επέκτειναν τη σκέψη τους και σε πιο πολύπλοκα μονοπάτια αναλογιζόμενοι τι θα μπορούσε να συμβεί Αν........ 

Αναρωτιέμαι

Αν τον βοηθάει κάποιος όταν βρέχει. (Ελισσάβετ)

Αν βρέξει μπορεί να μπει στο σπίτι του (Γιώργος) 

Τελικά μας άρεσε πολύ αυτός ο πίνακας και αποφασίσαμε να τον φτιάξουμε κι εμείς ... να γίνουμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι σαν τον Ματίζ... 
Ποιος ξέρει μπορεί να έχουμε κι εμείς αυτό το ταλέντο. Πάμε να το ανακαλύψουμε!! 















Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2022

                                              ΕUROPE CODE WEEK 


Αγαπημένα μου νηπιάκια σήμερα μας επισκέφτηκε στο νηπιαγωγείο μας μια μικρή μελισσούλα ρομποτάκι , η beebot. Tριγυρνάει ανάμεσα στα λουλούδια των ονομάτων και αναζητάει ένα αρχικό γράμμα για το δικό όνομά της... Ξέρετε είναι λίγο παράξενη και δεν της αρέσουν όλα τα αρχικά γράμματα... Θέλει να είναι πρωτότυπο γράμμα, να έχει πολλές γραμμές που να ανεβαίνουν , να κατεβαίνουν, να κάνουν τσουλήθρα... Άραγε θα βρει αυτό που ψάχνει ; 


Στόχος της δραστηριότητας 

Mέσα από μια ανοικτή δραστηριότητα προγραμματισμού , τα νήπια αποκτούν δεξιότητες προγραμματισμού, εκτελούν βασικές προγραμματιστικές οδηγίες προσανατολισμού (μπροστά, πίσω, δεξιά αριστερά) , προβληματίζονται, επιλύουν προβλήματα και κατευθύνουν την μικρή μέλισσα beebot ανάμεσα στα αρχικά γράμματα των ονομάτων τους με στόχο να την οδηγήσουν στο δικό τους αρχικό γράμμα. 

 







Τώρα που το μάθαμε ποιος μας πιάνει αγαπημένα μου νηπιάκια!!

Η συμμετοχή μας επιβραβεύτηκε με μια ατομική βεβαίωση συμμετοχής και με μια πιστοποίηση για τη συμμετοχή όλων των παιδιών του 1ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου. Μπράβο σας παιδιά!! 






Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022

 Καλοσωρίσατε στο 1ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου αγαπημένα μου νηπιάκια !! 

   Το σχολείο μας μια όμορφη φθινοπωρινή μέρα!! 


Πάμε να κάνουμε μαζί  έναν όμορφο περίπατο και να θυμηθούμε τις δραστηριότητες που κάναμε όλο αυτό το διάστημα από την πρώτη μέρα που επισκεφτήκατε το σχολείο σας!! 



Οι λέξεις φτιάχνουν ιστορίες - Το δικό μας παραμύθι

Περιγραφή δραστηριότητας :

     •Oι μαθητές επιλέγουν μια αγαπημένη λέξη από το αρχικό τους γράμμα, που θέλουν να χρησιμοποιηθεί μέσα στο παραμύθι.

Γάντια (Γιώργος) ,Ιππότης ( Ιωάννα),Ακόντιο (Ανδρέας) ,Ελικόπτερο (Ευσταθία),Άλογο (Άγγελος) , Ελέφαντας (Ελισσάβετ) , Δελφίνι (Δήμητρα),Γλώσσα ( Γαβριέλα), Δόντια (Διονυσία), Μονόκερος(Μαρία)

Δημιουργούν το παραμύθι και το εικονογραφούν. Στο τέλος τα παιδιά δίνουν έναν τίτλο και ηχογραφούμε την ιστορία. 



Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022

 Επιτέλους καλοκαίρι !! 


Καλό μήνα αγαπημένα μου νηπιάκια !! Μπήκε ο Ιούνιος και μαζί του έφερε και το γλυκό καλοκαιράκι. 

Πλησιάζουν οι μέρες που τα σχολεία θα κλείσουν και εσείς θα φύγετε για τις καλοκαιρινές σας διακοπές. Τι ωραία!! 

Θα ξεκουραστείτε, θα κάνετε τα καλοκαιρινά σας μπάνια και θα έρθετε ανανεωμένοι για την νέα σχολική μας χρονιά. 

Τι λέτε ,πάμε μια τελευταία βόλτα να δούμε τι έχει να μας πει αυτή η νέα εποχή, ποιά είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και τι πρέπει να προσέχουμε εμείς το καλοκαίρι. 


Δευτέρα 16 Μαΐου 2022

                                                          Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 



15 ΜΑΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 

Aγαπητά μου νηπιάκια , όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο προερχόμαστε από μια οικογένεια. Τι είναι όμως η οικογένεια και γιατί είναι σημαντικό να υπάρχει στη ζωή μας; Τι μας προσφέρει η οικογένεια;Άραγε μόνοι οι άνθρωποι έχουν οικογένεια;; Πάμε  να κάνουμε μαζί ένα μαθησιακό ταξίδι και να εξερευνήσουμε τον γνωστό - άγνωστο κόσμο της οικογένειας. 

Μαθησιακοί στόχοι:

  • εμπλουτισμός λεξιλογίου
  • κατανόηση εννοιών 
  • επικοινωνία, αλληλεπίδραση, συνεργασία
  • ενεργητική ακρόαση 
  • παραγωγή προφορικού λόγου 
  • εξάσκηση μνημονικής ικανότητας
  • ανάπτυξη κριτικής σκέψης 
  • αισθητική καλλιέργεια μέσα από τα έργα τέχνης
  • καλλιέργεια φιλαναγνωσίας
  • ανάπτυξη ενσυναίσθησης 

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022



 Αγαπημένα μου νηπιάκια να έχετε μια όμορφη Παρασκευή.

Θα ήθελα σήμερα  με όλη μου την αγάπη να σας στείλω πολλές ευχές σε εσάς και στις οικογένειές σας για ένα όμορφο Πάσχα.  Να απολαύσετε μαζί  κάθε στιγμή, να πάτε τις βόλτες σας και να ξεκουραστείτε. 

Σας δίνω μια λίστα με όμορφα πασχαλινά παραμύθια και τραγούδια που μπορείτε να διαβάζετε ή να ακούτε όταν κουράζεστε από το πολύ παιχνίδι. 


























Να έχετε ένα όμορφο, χαρούμενο και ευλογημένο Πάσχα!! 
Με πολύ αγάπη 
κ. Στέλλα

Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

 

Αγαπητά μου νηπιάκια , σήμερα ξεκινήσαμε να συζητάμε για  το ΠΑΣΧΑ, θέλοντας να προσεγγίσουμε από κοντά σημαντικά ιστορικά και θρησκευτικά γεγονότα και να τα γνωρίσουμε καλύτερα. Διαβάσαμε λοιπόν το βιβλίο "η Ιστορία του Πάσχα" . 


Λίγα λόγια για το βιβλίο

Εικονογραφημένη και αφηγημένη με τρόπο απλό και κατανοητό, η Ιστορία του Πάσχα μάς διηγείται τη ζωή και τα άγια πάθη του Θεανθρώπου. Ο Ιησούς, ο Εκλεκτός Υιός του Θεού, κηρύττει με θέρμη και αγάπη τον Θείο Λόγο στους ανθρώπους. Όμως παρά την απήχηση που έχει η διδασκαλία Του, καταδικάζεται να πεθάνει άδικα στον σταυρό. Η Ανάστασή Του θα νικήσει τον θάνατο και θα μεταφέρει το χαρμόσυνο μήνυμα της Αιώνιας Ζωής.

Εν συνεχεία συζητήσαμε για αυτό που μας κίνησε περισσότερο το ενδιαφέρον μέσα από αυτή την ιστορία. 'Επειτα ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας περιγράφοντάς παράλληλα και αυτό που αποτυπώθηκε μέσα από την ζωγραφιά μας. 

Μαθησιακοί στόχοι:

  • κατανόηση κειμένου, εννοιών και σημαντικών γεγονότων
  • εμπλουτισμός λεξιλογίου
  • επικοινωνία, αλληλεπίδραση
  • ενεργητική ακρόαση 
  • παραγωγή προφορικού λόγου 
  • εξάσκηση μνημονικής ικανότητας
  • ανάπτυξη κριτικής σκέψης 
  • αισθητική καλλιέργεια
  • καλλιέργεια φιλαναγνωσίας

















Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

                                             Πλησιάζοντας προς το ΠΑΣΧΑ 

 



Αγαπητά μου νηπιάκια , από σήμερα ξεκινήσαμε ένα διαφορετικό ταξίδι στον κόσμο της γνώσης , της εξερεύνησης και της δημιουργίας. Το θέμα μας είναι το Πάσχα και αναρωτηθήκαμε τι να σημαίνει άραγε αυτή η λέξη για μας. Τι γνωρίζουμε εμείς για το Πάσχα και για ότι πλαισιώνει αυτή την περίοδο. Ιδού οι απαντήσεις μας δια μέσου των ζωγραφικών μας έργων. 

Στόχος :Διερεύνηση πρότερων γνώσεων, εμπειριών και βιωμάτων των παιδιών γύρω από την έννοια ΠΑΣΧΑ.




Πάσχα για μένα σημαίνει:
Πασχαλινά λαγουδάκια που κρατάνε πασχαλινά αυγά.
Παιχνίδι αυγών.
Πασχαλινά λαγουδάκια και πασχαλινές μελωδίες.
Τραπέζι με πασχαλινά αυγά.
Τσούγκρισμα αυγών
Η  σταύρωση του Χριστού
Πασχαλινά τραγούδια και χαρά.
Πασχαλινά λαγουδάκια δίνουν αυγά στα παιδάκια
Κυνήγι αυγών.


Ας δούμε όμως, μέσα από όμορφες παρουσιάσεις, περισσότερες πληροφορίες   για το τι σημαίνει ΠΑΣΧΑ και ας γνωρίσουμε τα έθιμα αυτής της εορτής. 

 

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022



Ένα όμορφο παραμύθι φτιαγμένο με την όρεξη και την φαντασία των μικρών παιδιών του ολοήμερου τμήματος με τον Τίτλο "Στο Κρυφό Σχολειό" . Μπράβο σε όλα  τα παιδιά για την αστείρευτη φαντασία τους, την όμορφη εικονογράφηση του βιβλίου και την δημιουργικότητά τους. Το παραμύθι αυτό δημιουργήθηκε με ιδέες των παιδιών, μοιράστηκε σε τέσσερις ενότητες ώστε να εικονογραφηθεί πιο εύκολα από τα παιδιά, εκείνα επέλεξαν την ενότητα του παραμυθιού που επιθυμούσαν να εικονογραφήσουν και ιδού το όμορφο αποτέλεσμα. Όταν ετοιμάστηκε το παραμύθι , το παίξαμε ως θεατρικό παιχνίδι μέσα στην όμορφη και ζεστή τάξη του ολοήμερου τμήματος. Πήραμε τους ρόλους μας , βρήκαμε την κατάλληλη μουσική και ζήσαμε για λίγο στο κλίμα των παιδιών εκείνης της εποχής του 1821.Νιώσαμε την αγωνία τους ,τον φόβο τους και εμπνευστήκαμε από την γενναιότητα και το θάρρος τους. 

Μπράβο σας γενναία μου Ελληνάκια!! 


Αφιερωμένο στους μικρούς μου μαθητές !! Καλή σας ανάγνωση !! 

        https://www.storyjumper.com/book/read/128985682/--.

Book titled 'ΣΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ'Read this book made on StoryJumper