Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022

 ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗς ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Χρόνια πολλά Μαρία , χρόνια πολλά Δέσποινα, χρόνια πολλά Μάριε!! 

Αγαπητά μου νηπιάκια , σήμερα είναι μια μεγάλη γιορτή για την Ορθόδοξη εκκλησία μας! Γιορτάζουμε τα Εισόδια της Παναγίας μας. Την είσοδο δηλαδή της Παναγίας στο ναό του Θεού.  Η Παναγία είναι η μητέρα όλων μας. Μας προστατεύει, μας παρηγορεί, μας βοηθάει, μεταφέρει τις προσευχές μας στον Θεό και μας στηρίζει στις δυσκολίες μας. Αυτό δεν πρέπει ποτέ να το ξεχνάμε.




Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022

Έχω δικαίωμα ....... 

                    

Αγαπητά μου νηπιάκια , στις 20 Νοεμβρίου του 1989,  ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), σε Γενική Συνέλευση του, υιοθέτησε και υπέγραψε τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Έκτοτε έως σήμερα, γιορτάζουμε κάθε χρόνο, την επέτειο για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, μια ημέρα αφιερωμένη σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Η UNICEF αντιπροσωπεύει το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά και εργάζεται επί του παρόντος σε 190 χώρες και περιοχές για την προστασία της ζωής των παιδιών, την προάσπιση των δικαιωμάτων τους και να τα βοηθήσει να εκπληρώσουν τις δυνατότητές τους, από την παιδική ηλικία έως την εφηβεία. 


Τι σημαίνει όμως δικαίωμα ; Ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών; Μήπως τα παιδιά έχουν και υποχρεώσεις; Πάμε να τα μάθουμε παρέα μέσα από μια διδακτική παρουσίαση ; 

Διδακτικοί στόχοι:

Να κατανοήσουν τα δικαιώματα των παιδιών

Να τα περιγράφουν 

Να παρατηρούν προσεκτικά και να περιγράφουν εικόνες.

Να διακρίνουν τις ανάγκες των παιδιών και να τις ονομάζουν

Να σκέφτονται κριτικά και να προτείνουν λύσεις σε προβλήματα καταπάτησης των δικαιωμάτων των παιδιών. 

                                    Η δική μας ομπρέλλα με τα δικαιώματα των παιδιών
Τα παιδιά επιλέγουν και ζωγραφίζει ο καθένας το δικαίωμα που τον αντιπροσωπεύει καλύτερα και το θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό. Τα νηπιάκια μας επέλεξαν την οικογένεια, την υγεία, το παιχνίδι, τη ζωή, την ελεύθερη έκφραση της γνώμης τους, τη μόρφωση. 
             

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ , ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 



Αγαπημένα μου νηπιάκια ,στις 17 Νοέμβρη θυμόμαστε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Πατήστε πάνω στους συνδέσμους και ακούστε την ιστορία για αυτά τα γεγονότα , δείτε ένα όμορφο κουκλοθέατρο με τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης, ζωγραφίστε τους και ακούστε ένα πολύ γνωστό σας τραγούδι!



Η  διδακτική αξιοποίηση του μαθήματος για τις έννοιες της δικτατορίας και δημοκρατίας είχε ως αφόρμηση το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου την Ντενεκεδούπολη , ένα εποπτικό υλικό που αποτυπώνει τις ιστορικές μνήμες και τα γεγονότα της εποχής του Πολυτεχνείου και επετειακά τραγούδια.
Διδακτικοί στόχοι :
να κατανοήσουν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου
να περιγράφουν τα γεγονότα 
να κατανοήσουν τις έννοιες δικτακτορία- δημοκρατία και τα αποτελέσματα που επιφέρουν στην ζωή των ανθρώπων.
να αναπτύξουν τον προφορικό λόγο αποτυπώνοντας τις δικές τους σκέψεις, ιδέες, ασκώντας κριτική σε στάσεις , συμπεριφορές που σχετίζονται με τις παραπάνω έννοιες. 
να αναπτύξουν το γραπτό λόγο 
να αναπτύξουν τη λεπτή τους κινητικότητα 
να συνεργαστούν ομαδικά για ένα κοινό έργο

Δραστηριότητες
Βλέπουμε ένα πλούσιο εποπτικό και ψηφιακό υλικό και συζητάμε για τα γεγονότα, εκφράζουμε απόψεις, κρίσεις. Διαβάζουμε την Ντενεκεδούπολη της Ε. Φακίνου και συζητάμε για τους ήρωές της . Εκφράζουμε την αποδοχή μας ή τη δυσαρέσκειά μας για τον κάθε ήρωα και δικαιολογούμε την άποψή μας. Επιλέγουμε τον αγαπημένο μας ήρωα και τον κάνουμε κουκλίτσα. Παίζουμε και συνομιλούμε στην παρεούλα με τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης. Αναπαράγουμε γραπτά τις λέξεις ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ όπως μπορούμε. Φτιάχνουμε το περιστέρι που κρατάει το κόκκινο γαρύφαλλο και πετάει να φέρει την Ελευθερία και την Δημοκρατία στον κόσμο μας. Ταξινομούμε εικόνες που άλλες αναφέρονται στα δημοκρατικά δικαιώματα των ανθρώπων και σε εκείνες που τα καταπατούν. Συνεργαζόμαστε ομαδικά και φτιάχνουμε τα συνθήματα των φοιτητών σε ένα ομαδικό κολλάζ. 





 
  
                                                            







Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

                                                        Γλυκό φθινοπωράκι 

                                                            

                                                          Πέφτουν τα φύλλα 

Στόχοι:

Οι μαθητές να κατανοήσουν και να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά της εποχής

Να κατανοήσουν το φαινόμενο της φωτοσύνθεσης και να το περιγράφουν.

Αισθητική καλλιέργεια 

Καλλιέργεια κριτικής σκέψης, διερεύνηση, πειραματισμός ,παρατηρητικότητα , μνήμη ,οπτικός και φωνολογικός εγγραμματισμός. 

      Δραστηριότητες

Συζήτηση με τα παιδιά και καταγραφή μέσω της τεχνικής της ιδεοθύελλας των δικών τους εμπειριών.

Παρουσίαση ανάλογου εποπτικού και ψηφιακού υλικού 

Δραματοποίηση παραμυθιού για το φαινόμενο της φωτοσύνθεσης. 

Ψυχοκινητικές δραστηριότητες , μουσικές ασκήσεις θεατρικού παιχνιδιού όπου τα παιδιά γίνονται δέντρα που κουνούν τα κλαδιά τους με το φύσημα του ανέμου.

Κατασκευή φθινοπωρινού στεφανιού με χρώματα του φθινοπώρου(πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, καφέ) . Κατασκευή Φθινοπωρούλη .

Μαθαίνω το γράμμα Φ του Φθινοπώρου και των Φύλλων 

Παρατήρηση ομοιοτήτων και διαφορών των φύλλων, σύγκριση, μέτρημα φύλλων.


Ημερολόγιο παρατήρησης φύλλων 

Στόχοι : Παρατήρηση, Πειραματισμός, εξερεύνηση, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, εξαγωγή συμπερασμάτων.


28η Οκτωβρίου 


Στόχοι:

Να κατανοήσουν τα ιστορικά γεγονότα και να τα περιγράφουν
Να περιγράφουν εικόνες σχετικές με τον πόλεμο του 1940
Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν εικόνες πολέμου και εικόνες ειρήνης. 
Να κατανοήσουν τις έννοιες Ειρήνη- Πόλεμος
Να αναπαραστήσουν μια στρατιωτική παρέλαση 
Να αφηγούνται ιστορίες και ποιήματα
Να  επινοούν ιστορίες με την τεχνική artful thinking (έντεχνη μάθηση) και τις ρουτίνες σκέψης (αρχή - μέση -τέλος) και (δέκα φορές επι δύο) 
Να καλλιεργούν προφορικό και γραπτό λόγο
 Να αναπτύσσουν την λεπτή κινητικότητα
Να ερμηνεύουν μουσικά τα τραγούδια της εποχής του  ‘40
Να μετρούν ,να αντιστοιχίζουν , να διακρίνουν .

Δραστηριότητες 
Βλέπουμε εικόνες και ψηφιακό υλικό σχετικό με την εποχή και τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και το συζητάμε. 
Διαβάζουμε παραμύθια και σχετικά βιβλία :To κανόνι της Ειρήνης, Όταν οι καμπάνες σταμάτησαν τον πόλεμο, Σαν παραμύθι (Γαλάτεια Σουρέλη) , Ασπρογάλανο πανί (Γαλάτεια Σουρέλη) 
Αναλύουμε τα γράμματα της λέξης ΟΧΙ και τα γράφουμε στον πίνακα και σε φύλλα εργασίας. Αναγνωρίζουμε τα γράμματα της λέξης ΣΗΜΑΙΑ, ΠΟΛΕΜΟΣ,ΖΗΤΩ,ΑΕΡΑ,ΗΠΕΙΡΩΤΙΣΣΕΣ κάνοντας οπτική και φωνολογική αναγνώριση.
Φτιάχνουμε  στρατιωτάκια και κάνουμε χειροτεχνία με τη λέξη ΟΧΙ. 
Δραματοποιούμε παρέλαση των στρατιωτών με μουσική εμβατηρίου.
Αναλύουμε ένα πίνακα ζωγραφικής με θέμα τις γυναίκες ηπειρώτισσες και τον αναπαριστούμε εικαστικά .
Βλέπουμε σημαίες άλλων κρατών και συγκρίνουμε τα χρώματά τους με την ελληνική. Μετράμε τις γραμμές της ελληνικής σημαίας, παρατηρούμε, διακρίνουμε και ξεχωρίζουμε τις μπλε από τις άσπρες. Ζωγραφίζουμε την ελληνική σημαία.
Καλλιεργούμε τον έντεχνο συλλογισμό με ένα έργο του Picasso , Το παιδί και το περιστέρι.  

                                Να, τα στρατιωτάκια μας!!


 


Οι σημαίες μας


Ένα Lapbook για την 28η Οκτωβρίου
Στόχος : Καλλιέργεια γραπτών δεξιοτήτων 



                              Ρουτίνα σκέψης έντεχνης μάθησης: 10 φορές Χ 2 

Στόχοι : Παρατήρηση, μνήμη , καλλιέργεια προφορικών δεξιοτήτων ,αναπαραγωγή προτύπου (πίνακα) . 

Περιγραφή Δραστηριότητας : 
Τα παιδιά παρατηρούν πολύ προσεκτικά τον πίνακα του Picasso , “το παιδί και το περιστέρι” που συμβολίζει την ΕΙΡΗΝΗ,  για 1 λεπτό. Ο πίνακας κρύβεται για λίγο και καταγράφουμε τις περιγραφές των παιδιών σχετικά με τον πίνακα. Κάνουμε μια πρώτη λίστα. 
Ο πίνακας εμφανίζεται για δεύτερη φορά για πιο επισταμένη παρατήρηση. Τα παιδιά τον παρατηρούν ξανά για λίγο και εντοπίζουν τυχόν διαφορές ή λάθη που είχαν απο την προηγούμενη φορά.Εστιάζουν καλύτερα σε χρώματα, σχήματα , γραμμές και τα συγκρατούν στην μνήμη τους. Ο πίνακας κρύβεται για δεύτερη φορά και τα παιδιά κάνουν πάλι τις περιγραφές τους που αυτή τη φορά είναι πιο αναλυτικές. 
Στο τέλος κάνουν αναπαραγωγή του πίνακα και προσπαθούν να πλησιάζουν παρατηρώντας τον πιο επισταμένα, τον πίνακα του Picasso. 
 


Ρουτίνα σκέψης έντεχνης μάθησης: Αρχή - Μέση -Τέλος 

Στόχοι: ανάπτυξη κριτικής σκέψης, καλλιέργεια φαντασίας, ανάπτυξη προφορικού λόγου.

Περιγραφή δραστηριότητας : Με αρχή παραμυθιού τον πίνακα του Picasso , το παιδί και το περιστέρι, τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους παραμύθι με τίτλο “'Ενα περιστέρι και ένα κοριτσάκι”
Το παραμύθι θα το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

Book titled 'Ένα περιστέρι και ένα κοριτσάκι'
Read this book made on StoryJumper

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

               ΑRTFULL  THINKING  (ENTEXNH MAΘΗΣΗ) ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Αγαπημένα μου νηπιάκια , ξεκινήσαμε δειλά δειλά να επεξεργαζόμαστε  έργα τέχνης με πρώτο το έργο ενός διάσημου ζωγράφου του Ανρί Ματίζ, που θεωρείτε ένας από τους πιο διάσημους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Η θεματική μας αφορά το φθινόπωρο αλλά είχαμε μεγάλη περιέργεια για τα σαλιγκάρια που είδαμε στον κήπο μας αυτή την εποχή και αποφασίσαμε να δουλέψουμε ένα project με αυτό το θέμα.                                                          

Στόχοι:

  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης μέσω  τέχνης
  • Αισθητική καλλιέργεια
  • Παρατηρητικότητα
  • Μνήμη
  • Ανάπτυξη προφορικού λόγου
  • επικοινωνία
  • Αλληλεπίδραση 
  • Καλλιέργεια φαντασίας, δημιουργικότητα, επινοητικότητα. 

Δραστηριότητα : 

Ακολουθήσαμε μια από τις ρουτίνες σκέψης ( See, Think ,Wonder) , που προτείνεται από το καινοτόμο πρόγραμμα του ερευνητικού οργανισμού project Zero της παιδαγωγικής σχολής του πανεπιστημίου Harvard. Οι μαθητές παρατηρούν προσεκτικά, περιγράφουν το έργο τέχνης ,σκέφτονται κριτικά και αναπτύσσουν ορατά τη σκέψη τους.

Αρχικά ο πίνακας παρουσιάστηκε  χωρίς να γνωρίζουν οι μαθητές τι απεικονίζει. Ωστόσο η επεξεργασία της θεματικής έχει ξεκινήσει από προηγούμενες μέρες οπότε είναι λίγο πιο εύκολο στα παιδιά να υποψιαστούν τι μπορεί να δείχνει. Στην αρχή της επεξεργασίας δεν δείχνουν να το υποψιάζονται.           


Το παρατηρήσαμε προσεκτικά, εντοπίσαμε πολλές λεπτομέρειες του έργου καθώς το επεξεργαζόμασταν και φυσικά τις καταγράφαμε εκθέτοντας ορατά την σκέψη μας στον πίνακα. 

Βλέπω 

Πολλά χρώματα ( μαύρο , φούξια, μπλε)  (Μαρία Μ.)

Μπλε , κίτρινο, σκούρο πράσινο, μωβ , πορτοκαλί  (Ελισσάβετ)

Μπλε χρώμα  (Γαβριέλα)

Βλέπω χρώματα και σχήματα. Φούξια, πράσινο σκούρο, κίτρινο, πορτοκαλί, λαχανί, μωβ , ροζ . (Αντρέας)

Μωβ  (Ιωάννα)

Μωβ, ροζ , πορτοκαλί, μαύρο (Δήμητρα) 

Κάποιοι προσπάθησαν να σκεφτούν με περισσότερη κριτική διάθεση, τι πιστεύουν ότι θέλει να δείξει ο ζωγράφος με αυτόν τον περίεργο πίνακα και αποτύπωσαν πάλι ορατά την σκέψη τους.

Νομίζω

Ο πίνακας δείχνει τα χρώματα (Γιώργος) 

Είναι θάλασσα με καράβι(Άγγελος)

Θέλει να μας δείξει τα χρώματα για να τα μάθουμε (Ελισσάβετ)

Το ροζ χρώμα κάνει έναν κύκλο και μπορεί να είναι λουλούδι (Γιώργος) 

Σαν να είναι σαλιγκάρι (Ελισσάβετ) 

Νομίζω το μπλε είναι το σώμα του( Ευσταθία ) 

Άλλοι πάλι (ελάχιστοι) επέκτειναν τη σκέψη τους και σε πιο πολύπλοκα μονοπάτια αναλογιζόμενοι τι θα μπορούσε να συμβεί Αν........ 

Αναρωτιέμαι

Αν τον βοηθάει κάποιος όταν βρέχει. (Ελισσάβετ)

Αν βρέξει μπορεί να μπει στο σπίτι του (Γιώργος) 

Τελικά μας άρεσε πολύ αυτός ο πίνακας και αποφασίσαμε να τον φτιάξουμε κι εμείς ... να γίνουμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι σαν τον Ματίζ... 
Ποιος ξέρει μπορεί να έχουμε κι εμείς αυτό το ταλέντο. Πάμε να το ανακαλύψουμε!!