Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

 ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ 

Αγαπημένα μου νηπιάκια , την εβδομάδα που μας πέρασε μιλήσαμε για τις έννοιες πόλεμος και ειρήνη. Μέσα από τον πόλεμο του 1940 κατανοήσαμε και εμείς τις δύσκολες συνθήκες ενός πολέμου και τα αποτελέσματά του. Διαβάσαμε σχετικά βιβλία, είδαμε εικόνες, σταθήκαμε κριτικά και στοχαστικά στο ποίημα του Γ. Ρίτσου "Ειρήνη",παρακολουθήσαμε βίντεο και ανιχνεύσαμε τις δικές μας ιδέες για το τι είναι πόλεμος και ειρήνη. 

                      


(ιστόγραμμα με ανίχνευση γνώσεων σχετικών με τις  έννοιες πόλεμος-ειρήνη) 


Ζωγραφίσαμε τον πόλεμο και την ειρήνη ..

(Βασικοί στόχοι: κατανόηση εννοιών πόλεμος-ειρήνη και αποτύπωσή τους σε φύλλο  εργασίας)  

Δραματοποιήσαμε επίσης σε μια δική μας παραλλαγή την αριστοφανική ιστορία πόλεμος και ειρήνη με βασικούς στόχους  να  καλλιεργήσουμε την ψυχοκινητική μας έκφραση, να κοινωνικοποιηθούμε, να  κατανοήσουμε τις έννοιες μέσα απο την θεατρική έκφραση , να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας για τον πόλεμο και την ειρήνη και να ψυχαγωγηθούμε. 

Με την τεχνική του κολλάζ δημιουργήσαμε ένα αντιπολεμικό έργο και μεταφέρουμε το μήνυμα της ειρήνης για έναν κόσμο όπου τα κανόνια πετάνε λουλούδια, τα αεροπλάνα ρίχνουν ντόνατς, τα παιδιά πάνε σχολείο και φοράνε παπούτσια, πατώντας πάνω σε καταπράσινα γρασίδια. Φυσικά δεν λείπουν οι καρδιές , τα χρωματιστά σπίτια και η ποικιλία χρωμάτων. Μπράβο παιδιά !! 

                                 


Τέλος χρησιμοποιώντας την ρουτίνα σκέψης της έντεχνης μάθησης (Αrtful thinking) 10 times x 2 , παρατηρήσαμε τον πίνακα τον Pablo Picasso ," το παιδί και το περιστέρι", με βασικούς στόχους την προσεκτική παρατήρηση, την γλωσσική ανάπτυξη, την ενδυνάμωση της μνήμης και τον κριτικό στοχασμό. Εν συνεχεία κάναμε αναπαραγωγή προτύπου χρησιμοποιώντας ως εργαλείο τη ζωγραφική με πινέλα και προσπαθήσαμε να    αποτυπώσουμε χρωματικά τον πίνακα ζωγραφικής. Συγχαρητήρια μικροί μου ζωγράφοι !! 







Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

 ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Χρόνια πολλά Δήμητρα, χρόνια πολλά Δημήτρη να σας χαιρόμαστε. Σήμερα γιορτάζει ο Άγιος σας , ο άγιος Δημήτριος ο Μυροβλήτης, ο προστάτης της Θεσσαλονίκης.

Τι γνωρίζουμε όμως για τη ζωή του Αγίου; Πάμε να τον γνωρίσουμε απο κοντά ....


Την ημέρα της γιορτής του Άγιου Δημήτριου γεμίζουν ανθοπωλεία και βάζα με χρώμα και άρωμα από τα χρυσάνθεμα που ανθίζουν γύρω στα μισά του φθινοπώρου και είναι γνωστά με τη λαϊκή ονομασία " Αγιοδημητριάτικα". Έρχονται να λαμπρύνουν και να στολίσουν με την ομορφιά τους  ακόμη περισσότερο τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου. 

Στο σχολείο μας σήμερα μιλήσαμε για τον Άγιο Δημήτριο και στολίσαμε με την τεχνική του ψηφιδωτού την εικόνα του.


 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΡΗΝΗ; 

Αγαπητά μου νηπιάκια ένας σπουδαίος Έλληνας ποιητής ο Γιάννης Ρίτσος έχει γράψει ένα υπέροχο ποιήμα για την Ειρήνη το οποίο έχει γίνει ένα πολύ όμορφο τραγούδι. Πόσες πολλές εικόνες μας περιγράφει αυτό το ποιήμα, πόσα σημαντικά μηνύματα μπορούμε να πάρουμε, πόσες όμορφες ζωγραφιές μπορούμε να κάνουμε στο σπίτι μας ή στο σχολείο μας. Μπορούμε ακόμα να δραματοποιήσουμε τις εικόνες, να τις αναπαραστήσουμε σαν να είναι πίνακες ζωγραφικής και να γίνουμε εμείς οι πρωταγωνιστές του κάθε πίνακα.


Μουσική: Τερψιχόρη Παπαστεφάνου Τ' όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη. Τ' όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη. Τα λόγια της αγάπης κάτω απ' τα δέντρα, είναι η ειρήνη. Όταν οι ουλές απ' τις λαβωματιές κλείνουν στο πρόσωπο του κόσμου και μες στους λάκκους που 'σκαψαν οι οβίδες φυτεύουμε δέντρα και στις καρδιές που 'καψε η πυρκαϊά δένει τα πρώτα της μπουμπούκια η ελπίδα κ' οι νεκροί μπορούν να γείρουν στο πλευρό τους και να κοιμηθούν δίχως παράπονο ξέροντας πως δεν πήγε το αίμα τους του κάκου, είναι η ειρήνη. Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα κ' ένα βιβλίο μπροστά στο παιδί που ξυπνάει. Τότε που οι φυλακές επισκευάζονται να γίνουν βιβλιοθήκες, τότε που ένα τραγούδι ανεβαίνει από κατώφλι σε κατώφλι τη νύχτα τότε που τ' ανοιξιάτικο φεγγάρι βγαίνει απ' το σύγνεφο όπως βγαίνει απ' το κουρείο της συνοικίας φρεσκοξυρισμένος ο εργάτης το Σαββατόβραδο είναι η ειρήνη. Τότε που η μέρα που πέρασε δεν είναι μια μέρα που χάθηκε μα είναι η ρίζα που ανεβάζει τα φύλλα της χαράς μέσα στο βράδυ κ' είναι μια κερδισμένη μέρα κ' ένας δίκαιος ύπνος Όταν λες: αδελφέ μου — όταν λέμε: αύριο θα χτίσουμε όταν χτίζουμε και τραγουδάμε είναι η ειρήνη. Τότε που ο θάνατος πιάνει λίγο τόπο στην καρδιά κ' οι καμινάδες δείχνουν με σίγουρα δάχτυλα την ευτυχία, τότε που το μεγάλο γαρύφαλλο του δειλινού το ίδιο μπορεί να το μυρίσει ο ποιητής κι ο προλετάριος είναι η ειρήνη. Η ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου είναι το χαμόγελο της μάνας. Μονάχα αυτό. Τίποτ' άλλο δεν είναι η ειρήνη. Πάνω στις ράγες των στίχων μου το τραίνο που προχωρεί στο μέλλον φορτωμένο στάρι και τριαντάφυλλα είναι η ειρήνη. Αδέρφια μου, μες στην ειρήνη διάπλατα ανασαίνει όλος ο κόσμος με όλα τα όνειρά του. Δόστε τα χέρια, αδέρφια μου, αυτό 'ναι η ειρήνη.

 ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 

Αγαπητά μου νηπιάκια , στο σχολείο μας μάθαμε αυτή την εβδομάδα τις λέξεις ΑΕΡΑ και ΟΧΙ . Τώρα είναι ώρα να παίξετε κι εσείς ένα παιχνίδι διαδικτυακό με αυτές. Πατήστε εδώ και προσπαθήστε να εντοπίσετε με το ποντίκι σας μόνο τις λέξεις ΟΧΙ και ΑΕΡΑ. Για να δω πόσο παρατηρητικοί είστε ; Kαλή σας επιτυχία!!



 PUZZLE ME ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 

Δείτε τι κρύβεται πίσω απο το puzzle ....... 

Αγαπητοί μου φίλοι ,με πολύ χαρά σας ετοίμασα κάποια διαδικτυακά puzzle ώστε να εξασκήσετε την παρατηρητικότητά σας, τη λεπτή κινητικότητα και την σκέψη σας. Φτιάξτε όμορφα puzzle και ανακαλύψτε τους πίνακες ζωγραφικής που αναφέρονται στο ηρωικό έπος του 1940. 

Το πρώτο αφορά τις  ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ , το δεύτερο ΚΑΤΟΧΗ -ΠΕΙΝΑ και το τρίτο τον ΠΟΛΕΜΟ.




Καλή σας επιτυχία και καλή διασκέδαση!!


Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020

 ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΊΑ ΜΑΣ

28η Οκτωβρίου 1940 !!!

Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα .......


Ανακοίνωση πολέμου

Πόλεμος και Κατοχή 1940

Γυναίκες Ηπειρώτισσες

Ο Τορπιλισμός της Έλλης




Και οι ΈΛΛΗΝΕΣ πολέμησαν με θάρρος και ηρωισμό, ενωμένοι σαν μια γροθιά και κατάφεραν να νικήσουν τον κατακτητή και να φέρουν την πολυπόθητη ελευθερία στην πατρίδα μας. Αυτούς τιμούμε στην γιορτούλα του σχολείου μας!!

                                             Λέμε κι εμείς ένα μεγάλο ΟΧΙ!! 

Φτιάχνουμε τις ελληνικές μας σημαίες 
Είμαστε περηφάνοι νηπιάκια μου που έχουμε τέτοιους προγόνους και θέλουμε να τους μοιάσουμε στο θάρρος τους, στον ηρωισμό τους και στην αγάπη τους για την πατρίδα.


Όπως λέει και ένα ποιήμα:
Κι αν ο εχθρός μας έρθει πάλι 
με σκοπό να μας προσβάλλει 
ΟΧΙ δεν θα τον αφήσω
και θα του φωνάξω ΠΙΣΩ!! 

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2020

 Αγαπημένα μου νηπιάκια σήμερα γίνατε και εσείς μικροί παραμυθάδες.... 

Αλήθεια πόσα έχει να μας πει ένα μανιτ-άρι ; Έχει σίγουρα να μας πει πολλά για το φθινόπωρο και για τις πρώτες φθινοπωρινές βροχούλες.  

Σήμερα είπαμε πολλές λέξεις με την ίδια κατάληξη - αρι και φτιάξαμε το πρώτο μας παραμυθάκι. 

Ας το δημοσιοποιήσουμε λοιπόν!!




 Αγαπημένα μου νηπιάκια πόσα όμορφες δραστηριότητες κάναμε μαζί αυτές τις μέρες για τα σαλιγκαράκια. Ο Γεράσιμος μας έφερε υπέροχες φωτογραφίες από το διαδίκτυο και μας τις παρουσίασε, ο Νικόλας μας έφερε μια ζωγραφιά και μας πρότεινε να διαβάσουμε ένα υπέροχο παραμύθι , "Ο Ρούλης ο σαλιγκαρούλης " όπου μάθαμε τι σημαίνει να έχεις καλούς φίλους στη ζωή και πόσο πραγματικά ευτυχισμένος είσαι τότε. Ο Βαγγέλης μας έφερε ένα όμορφο ποιήμα της Πολυξένης Ματέυ "ΤΟ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ".




Διαβάσαμε επίσης  μια όμορφη ιστορία ο Τομ το σαλιγκάρι  απο το βιβλίο "Ημερολόγιο Φθινοπωρινό" , Τ. Τσιλιμένη – Β. Αναγνωστόπουλος , εκδ. Καστανιώτη. Χαρήκαμε αγαπημένοι μου φίλοι πολύ με τη δραματοποίηση της ιστορίας, γίναμε ηθοποιοί και μπήκαμε στη μαγεία του παραμυθιού.






                             Τραγουδήσαμε και χορέψαμε σαν τα σαλιγκαράκια στη βροχή

                                                      (Ψυχοκινητικός τομέας) 


                                     Μάθαμε και συζητήσαμε για τη ζωή των σαλιγκαριών.
                                  (γλωσσική ανάπτυξη ,μνήμη, ανάπτυξη προφορικού λόγου)




                      Φτιάξαμε μια όμορφη κατασκευή εξασκώντας τη λεπτή μας κινητικότητα


Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

 PROJECT ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙΑ 

Αγαπημένα μου νηπιάκια φθινοπώριασε και εσείς  παρατηρήσατε τα μικρά σαλιγκαράκια που βολτάρουν στην αυλή του σχολείου μας και μου ζητήσατε να μιλήσουμε για αυτό το θέμα. Τέλεια , ένα νέο σχέδιο εργασίας αναδύθηκε απο εσάς.... Βροχή από ιδέες σήμερα. Φτιάξαμε ένα , ιστόγραμμα χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών και με την ενεργή συμμετοχή σας συγκεντρώσαμε τις πληροφορίες που θα θέλαμε να βρούμε σχετικές με το θέμα μας . Για πάμε να συγκεντρώσουμε το υλικό μας.... Μπορείτε να φέρνετε απο αύριο πληροφορίες από ιστότοπους για το σαλιγκάρι (που ζει ,τι τρώει ,ανατομία του σώματος ), σχετικά παραμύθια, τραγούδια, ζωγραφιές, κατασκευή , συνταγή...

Αν βρεθεί στο δρόμο σας και κανένα αληθινό σαλιγκαράκι δείξτε του τον δρόμο για την τάξη μας....

Δουλειά , δουλειά, δεν έχει τεμπελιά όπως λέμε στο σχολείο μας!!! 




Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

ARTFUL THINKING - ΡΟΥΤΙΝΑ ΣΚΈΨΗΣ  :" ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ 10 Χ 2 ΦΟΡΕς"

Στόχοι:  να αξιοποιηθεί η τέχνη ως βασική κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη της στοχαστικής διάθεσης στους μαθητές, ενίσχυση της προσοχής, της παρατηρητικότητά τους , ενδυνάμωση της μνήμης και ανάπτυξη του προφορικού λόγου. 



Aγαπημένοι μου φίλοι , σήμερα γίναμε ντετέκτιβ της τέχνης , δεν ξέρω αν το καταλάβατε. 😎Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Paul Klee η γάτα και το πουλί πολύ καλά για 3 λεπτά και έπειτα κρύψαμε την εικόνα προσπαθώντας να θυμηθούμε τι είδαμε και να το περιγράψουμε. Στην αρχή, η αλήθεια είναι ότι δεν θυμόμασταν και πολλά: 😏😏😏

  • νομίζω ότι είναι λεοπάρδαλη
  •  βλέπω έναν γάιδαρο
  •  παρατήρησα καφέ στο χρώμα των ματιών της
  •  παρατήρησα ότι είναι ροζ 
  •  είχε κίτρινη μύτη
  •  παρατήρησα μύτη και αυτιά πορτοκαλί 
  • παρατήρησα αυτιά μεγάλα..... 

 

Με μια δεύτερη πιο προσεκτική παρατήρηση όμως θυμηθήκαμε και περιγράψαμε πολλά , πολλά περισσότερα. 

  • παρατήρησα ότι είχε πολλά χρώματα, κόκκινη μύτη. Μοιάζει λεοπάρδαλη
  • παρατήρησα 1 στόμα,2 μάγουλα κόκκινα και κόκκινα ματάκια και λίγο κόκκινα αυτιά
  • παρατήρησα κίτρινη μύτη, κόκκινα μουσούδα και ένα μουστάκι και ένα στόμα και αυτιά
  • παρατήρησα κίτρινο χρώμα στο πρόσωπο και 2 μουστάκια
  • παρατήρησα 1 κροκόδειλο  (στο κεφάλι της γάτας
  • παρατήρησα κόκκινη μύτη, πράσινα μάτια ,μέσα στα πράσινα μάτια είδα καφέ . Μοιάζει με λεοπάρδαλη
  • παρατήρησα κόκκινο χρώμα στη μύτη (μουσούδα
  • παρατήρησα ότι έχει πολλά χρώματα . Μοιάζει με λεοπάρδαλη 
  • νομίζω ότι είναι λιοντάρι , παρατήρησα 2 μάτια, 1 μύτη και αυτιά κίτρινα. Τα μάτια είναι άσπρα και μπλε .. (αυτό ούτε εγώ δεν το είχα δει....😮😮😮😮😮) 

Με εντυπωσιάσατε  . Μπράβο σας....

Γάτα βέβαια δεν βρήκαμε , βρήκαμε όμως λεοπάρδαλη και τίγρη .... Επίσης δεν είδαμε το πουλί είδαμε όμως κροκόδειλο και χελώνα.

Η φαντασία μας είχε την τιμητική της !! 


Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2020

 ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΖΩΑ ΚΑΙ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΖΩ

Αγαπητά μου νηπιάκια η εβδομάδα μας ξεκίνησε πολύ όμορφα καθώς μιλήσαμε για ένα πολύ αγαπημένο σας θέμα , τα ζωάκια . Ξέρετε υπάρχει μια  παγκόσμια ημέρα αφιερωμένη σε αυτά, στις 4 Οκτωβρίου. Χάρηκα πολύ όταν άκουσα να λέτε τα περισσότερα ότι έχετε ψαράκια στο σπίτι σας και τα φροντίζετε. Τους έχετε δώσει και υπέροχα ονόματα ....

Διαβάσαμε το ποιήμα του Ιωάννη Πολέμη με στοχαστική διάθεση και αναφέρατε τις όμορφες σκέψεις σας για τα ζωάκια ..... 

Ανατρέξαμε σε πίνακες αναφοράς και είδαμε πόσο σημαντικά είναι τα ζώα στη ζωή του ανθρώπου και τι μας προσφέρουν. Ακόμα είπαμε πολλές σκέψεις μας για το πως εμείς πρέπει να τα φροντίζουμε και να τους δείχνουμε την αγάπη μας!! Διαβάσαμε μια ιστορία από την Παλαιά Διαθήκη , την Κιβωτό του Νώε, και είδαμε την αγάπη που έδειξε ο Θεός στα ζώα όταν τα προστάτεψε από τον κατακλυσμό αλλά και την φροντίδα που έδειξε σε αυτά ο Νώε και η οικογένειά του.

Είδαμε το βίντεο με την ιστορία του κατακλυσμού ......


Υπάρχει ακόμα και άλλη μία παρόμοια ταινία που μπορείτε να παρακολουθήσετε εαν το επιθυμείτε 


Μετρήσαμε με τα δακτυλά μας μέχρι το δέκα ακούγοντας παράλληλα το όμορφο τραγούδι

"ΤΑ ΖΩΑ ΠΗΓΑΝ ΔΥΟ ΜΑΖΊ"


Δημιουργήσαμε ένα ομαδικό κολλάζ με θέμα "Η κιβωτός του Νώε"
                                    Mήπως θυμάστε ποιο ζωάκι διάλεξε ο καθένας σας; 

Πόσο μας παίδεψε αυτός ο γλωσσοδέτης "μια πάπια μα ποια πάπια , μια πάπια με παπιά". Άξιζε όμως η προσπάθεια , γελάσαμε και αστειευτήκαμε στα μπερδέματα της γλώσσας μας.

Α!!  να και μια ωραία ζωγραφιά με την Κιβωτό .... μην φοβάστε δεν είναι εργασία για το σπίτι , την κάναμε στο σχολείο. .. 


                                               Η συνέχεια αύριο έπεται καλύτερη...




Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020

 ΑΡΧΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΝΤΕΧΝΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ 

ARTFUL THINKING :ένα καινοτόμο πρόγραμμα που προωθεί ο ερευνητικός οργανισμός Project Zero της παιδαγωγικής σχολής του πανεπιστημίου Ηarvand και βοηθάει στην προώθηση της κριτικής σκέψης και της μάθησης μέσω της τέχνης.

Αγαπητά μου νηπιάκια σήμερα προσπαθήσαμε να ταξιδέψουμε στον υπέροχο κόσμο της τέχνης και αρχίσαμε να τον εξερευνούμε μέσα από τα μαθησιακά μας ταξίδια. Χρησιμοποιήσαμε τη ρουτίνα σκέψης "βλέπω, παρατηρώ, αναρωτιέμαι" και θέλω να σας πω ότι πραγματικά εντυπωσιάστηκα απο τις πρώτες σας απαντήσεις και τις υπέροχες σκέψεις σας. Μπράβο σας !!



Να σας πω κάποιες σκέψεις που είπαν οι μικροί μου φίλοι : 
Βλέπω ένα καρότσι , μια γιαγιά και μερικά φύλλα. 
Βλέπω ένα καρότσι και έναν άνθρωπο με μια κουκούλα.
Βλέπω μία γιαγιά, ένα καρότσι και ένα μωρό και φύλλα να πέφτουν από τα δέντρα.
Βλέπω μία γιαγιά και ένα καρότσι και ένα μωρό. Το παλτό της γιαγιάς είναι μαύρο. Βλέπω και ένα κόκκινο φύλλο . 
Βλέπω ένα παιδάκι με κόκκινο μπουφάν...
Νομίζω οτι το μπλουζάκι που φοράει το παιδάκι είναι μπουφάν χειμωνιάτικο επειδή είναι για τα χιόνια.
Νομίζω ότι είναι φθινόπωρο γιατί πέφτουν τα φύλλα
Νομίζω ότι είναι γιαγιά επειδή φοράει μαντήλι 
Νομίζω ότι στην εικόνα υπάρχει λάσπη γιατί είναι μαύρο και καφέ 
Νομίζω ότι είναι καταρράκτης και τρέχει νερό (στο μέσο της εικόνας ,μπροστά απο το παγκάκι )
Αναρωτιέμαι εαν το μωρό κλαίει , εαν πεινάει και θέλει γάλα.
Αναρωτιέμαι εαν η γιαγιά είναι στεναχωρημένη
Αναρωτιέμαι εαν το μωρό κοιμάται
Αναρωτιέμαι εαν η γιαγιά είναι χαρούμενη με το μωρό 
Και αυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε ....
Αναρωτιέμαι εαν η γιαγιά βουλιάζει στη λάσπη , εαν είναι κινούμενη άμμος.....

Αναρωτιέμαι πόσα έχουμε να μάθουμε ακόμα από εσάς μικρά μου νηπιάκια !!! 
.......και εις άλλα με υγεία λοιπόν !!!


Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2020

Καλό μήνα , σήμερα 1η Οκτωβρίου αγαπητοί μου φίλοι !! Είναι η παγκόσμια μέρα αφιερωμένη στον παππού και στη γιαγιά και εμείς που τους αγαπάμε τόοοοοοσο πολύ επειδή μας φροντίζουν και μας αγαπάνε τους ανταποδίδουμε την Αγάπη μας πρώτα απ΄όλα και τους αφιερώνουμε και ένα πολύ όμορφο τραγούδι ..... 


                                ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΠΠΟΥ - ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑΓΙΑ 



Αγαπητά μου παιδάκια ξέρετε όμως γιατί αγαπάμε όμως τόοοοοσο πολύ τον παππού και τη γιαγιά μας; 

1. Είναι πάντα έτοιμοι για μια περιπέτεια! Εκδρομές, επισκέψεις σε μουσεία, πικ νικ! Οι παππούδες μας λατρεύουν να βγαίνουν έξω τόσο όσο και τα παιδιά! 

2. Ξέρουν πολλές ιστορίες Σε κάθε παιδί αρέσει να ακούει ιστορίες από τη ζωή του παππού και της γιαγιάς. Ειδικά οι προσωπικές τους ιστορίες είναι αυτές που μας κάνουν να τους θαυμάζουμε τόσο πολύ αλλά και να αναρωτιόμαστε αν θα πετύχουμε ποτέ τόσα πολλά όσο εκείνοι.

 3. Ασχολούνται με τον κήπο Φραουλίτσες, μποστάνια, φυτά και λουλούδια, ο κήπος είναι από τις αγαπημένες ασχολίες των παιδιών και μόνο οι γιαγιάδες έχουν την όρεξη και τον χρόνο για να το κάνουν!

4. Μας διαβάζουν βιβλία και παραμύθια Οι γονείς συνήθως δεν έχουν τον χρόνο να διαβάσουν στα παιδιά πολλά βιβλία και παραμύθια. Η γιαγιά και ο παππούς, όμως, είναι αυτοί που μαθαίνουν στο παιδί να του αρέσει το διάβασμα.

 5. Ξέρουν τα πάντα! Κάθε παιδί πιστεύει ότι ο παππούς είναι κινητή εγκυκλοπαίδεια, ενώ αν κάτι δεν το γνωρίζει, τότε σίγουρα θα αφιερώσει χρόνο για να το βρει και να απαντήσει σε όποια ερώτηση του γίνει.

 6. Γίνονται παιδιά Ό,τι κι αν ζητήσει ένα παιδί από τη γιαγιά και τον παππού, όσο παιδικό ή ανόητο κι αν είναι, εκείνοι θα το κάνουν. Να τους καβαλήσουν, να τους φορέσουν αστεία καπέλα, να τους βάψουν το πρόσωπο με μπογιές. Οι παππούδες ξέρουν πώς είναι να είσαι παιδί και δεν το αλλάζουν με τίποτα!

 7. Δεν βιάζονται Δεν βιάζονται να ετοιμαστούν τα παιδιά για να πάνε στο σχολείο ούτε να κάνουν τα μαθήματά τους. Έχουν πολύ χρόνο και τους τον δίνουν απλόχερα.

 8. Είναι το καλύτερο κοινό Όταν το παιδί μαθαίνει ένα ποίημα, μια χορευτική κίνηση, το πρώτο του κομμάτι στο πιάνο, η γιαγιά και ο παππούς είναι αυτοί που πραγματικά θέλουν να ακούσουν.

9. Τους αρέσουν τα ταξίδια Διακοπές στη Disneyland; Μέσα! Βόλτα στη Χαλκίδα με το τρένο; Φύγαμε!

 10. Λένε στα παιδιά ιστορίες από τους γονείς τους Ποιος ξέρει καλύτερα από όλους τους γονείς μας; Οι παππούδες μας. Για αυτό και μας αρέσει να τους ακούμε να μιλούν για τα παιδικά τους χρόνια, ενώ κάθε «το ίδιο έκανε και η μάνα σου μικρή» μας γεμίζει χαρά και υπερηφάνεια!

 11. Μαγειρεύουν άψογα Τα φαγητά της γιαγιάς και το πρωινό του παππού δεν συγκρίνονται με κανένα φαγητό στον κόσμο. Όλοι το ξέρουμε.

12. Ξέρουν πολλά τραγούδια Ξέρουν σκοπούς από τους προσκόπους, παιδικά τραγούδια, μαθαίνουν γρήγορα όποιο τραγούδι λένε τα πιτσιρίκια και χαίρονται να το τραγουδούν μαζί τους.

 13. Ακούνε Χαίρονται πάντα να ακούνε όσα έχουν να τους πουν τα παιδιά χωρίς μάλιστα να κρίνουν. Απλώς ακούνε και βοηθούν.

14. Ξέρουν ιστορία Δεν είναι μόνο ότι έχουν γνώσεις. Έχουν ζήσει πράγματα. Θυμούνται πότε ήρθε η ιδιωτική τηλεόραση στην Ελλάδα, έχουν ζήσει πολέμους και κακουχίες από πρώτο χέρι και έχουν να πουν πράγματα που δεν τα γράφουν ούτε τα βιβλία.

 15. Έχουν παράξενα αντικείμενα στο σπίτι Από γουδοχέρι μέχρι πορσελάνες, οι παππούδες έχουν κάθε λογής αντικείμενα που δεν βλέπουμε κάθε μέρα και τραβούν την περιέργεια των παιδιών. Αν, πάλι, χαλάσει κάτι δεν θα το κάνουν θέμα.

16. Κάνουν δώρα Αν και οι περισσότεροι δεν έχουν τα χρήματα, αγοράζουν δώρα στα παιδιά ή τους χαρίζουν αντικείμενα της ιδιοκτησίας τους.

 17. Χαρτζιλικώνουν Για τις δουλειές του σπιτιού, που η μαμά θεωρεί δεδομένο ότι θα κάνουμε, η γιαγιά και ο παππούς δίνουν το κατιτίς τους.

18. Πιστεύουν τα πάντα - Είδα ένα φάντασμα έξω από το σπίτι.

 Άντε! Πώς έμοιαζε;

 19. Μαθαίνουν στα παιδιά δεξιοτεχνίες Η γιαγιά και ο παππούς θα μάθουν στο παιδί πώς να ψαρεύει, να ράβει, να ανοίγει φύλλο, πράγματα για τα οποία οι γονείς δεν έχουν τον χρόνο ή τις γνώσεις.


 20. Ξέρουν να «στέκονται» Όταν το παιδί έχει ένα πρόβλημα, ξέρουν πώς να το αντιμετωπίσουν. Είτε αυτό σημαίνει να το συζητήσουν είτε να καθίσουν με το παιδί αμίλητοι και να δουν κινούμενα σχέδια.

 21. Δεν μας μαλώνουν Συνήθως οι παππούδες δεν περνούν όλη τη μέρα με τα παιδιά και έτσι όταν κάτι πάει στραβά, απλώς το προσπερνούν χωρίς να τους κάνουν παρατήρηση.

 22. Μας σκέφτονται Ακόμα κι αν βρίσκονται πολύ μακριά, πάντα θα πάρουν τηλέφωνο να δουν τι κάνουμε και θα μας δείξουν ότι μας νοιάζονται και μας σκέφτονται.

 23. Μαθαίνουν από τα παιδιά Θα μάθουν πράγματα από τα παιδιά, που δεν έχει κάποιος άλλος την υπομονή να τους τα δείξει, όπως το να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνο ή ακόμα και το Skype!

 24. Κάνουν την κάθε μέρα ξεχωριστή Θέλουν να κάνουν την κάθε μέρα ξεχωριστή για το παιδί. Βρίσκουν πράγματα που θα του τραβήξουν το ενδιαφέρον, το δελεάζουν και ανακαλύπτουν διαρκώς νέες ασχολίες.

 25. Των παιδιών μου τα παιδιά…Αν μη τι άλλο, αξίζουν την αγάπη των παιδιών γιατί τα λατρεύουν χωρίς όρους, χωρίς να περιμένουν κάτι από αυτά. Ακόμα κι όταν αυτά περνούν την εφηβεία και τους ξεχνούν, η γιαγιά και ο παππούς δεν παραπονιούνται ποτέ. Χρειάζεστε καλύτερο λόγο;

Πηγή: www.mama365.gr


Αγαπημένα μου παιδάκια καλή σχολική χρονιά να έχετε , με υγεία και καλή πρόοδο!!

Χαίρομαι τόσο πολύ που ξεκινήσαμε τη νέα χρονιά και κυρίως που είδα τα λαμπερά και όμορφα προσωπάκια σας ,έστω και πίσω απο τις μάσκες.... Πάμε λοιπόν δυναμικά για ένα νέο ταξίδι στον υπέροχο κόσμο της γνώσης , της έμπνευσης και της δημιουργίας!! Ας ξεκινήσουμε με χαρούμενη φθινοπωρινή διάθεση στολισμένη με τα χρώματα του φθινοπώρου  !! 

Ας ονειρευτούμε με μια όμορφη φθινοπωρινή μουσική και δροσερές φθινοπωρινές εικόνες !!


Μην ξεχάσετε να μαζέψετε και να  φέρετε φύλλα στο σχολείο μας για να τα παρατηρήσουμε προσεκτικά και να πειραματιστούμε φτιάχνοντας όμορφες κατασκευές!