Χρόνια πολλά Άγγελε, Αγγελική, Σταματίνα, Σταμάτη, Μιχάλη, Μιχαηλία, Γαβριήλ, Γαβριηλία Στρατονίκη, Στράτο. Σήμερα γιορτάζετε!!
Αγαπημένα μου παιδάκια σήμερα γιορτάζουν τα αγγελάκια του ουρανού. Οι φύλακες προστάτες της ζωής μας που ο καλός Θεός έχει βάλει δίπλα μας από την ώρα που ερχόμαστε στον κόσμο. Τι είναι όμως οι άγγελοι ; Ας μάθουμε περισσότερα για αυτό παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο.
Δείτε ένα πολύ όμορφο βίντεο με την ιστορία ενός αγγέλου
Καλέ Θεούλη φύλαγε τα άστρα και τα αγγελάκια όπως λέει κι ένα ποιήμα από το βιβλίο της Α' Δημοτικού.
ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ PUZZLE
Πατήστε ΕΔΩ, μπείτε στην εφαρμογή και δημιουργήστε το δικό σας puzzle με τον φύλακα άγγελο
Kαλή σας επιτυχία!!
Όμορφες ζωγραφιές με αγγελάκια που μπορείτε να τις εκτυπώσετε
Αγαπητά μου παιδάκια γνωρίζατε ότι ο αρχάγγελος Μιχαήλ είναι προστάτης της πολεμικής μας αεροπορίας;
Πριν από 65 χρόνια, στις 11 Ιουνίου 1954, καθιερώθηκε ο Αρχάγγελος Μιχαήλ ως προστάτης της Πολεμικής Αεροπορίας και η γιορτή του Αρχαγγέλου (8 Νοεμβρίου) ως η επίσημη αεροπορική γιορτή, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο με λαμπρότητα σε όλες τις μονάδες.
Δείτε το παρακάτω βίντεο και φτιάξτε τα δικά σας αεροπλανάκια.
http://krokotak.com/2021/04/paper-airplane/
Να και μερικές εργασίες για να εξασκούμαστε λιγάκι και στη γραφή. Πάμε να μάθουμε κάποιες λέξεις που είναι σχετικές με τη σημερινή ημέρα.
Διάλεξε έναν ή περισσότερους πίνακες ζωγραφικής και φτιάξε το δικό σου παραμύθι με αγγέλους. Δώσε του έναν τίτλο. Παρουσίασε το στους συμμαθητές σου.
Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024
Ο ΚΥΚΛΟΣ
Αγαπητά μου νηπιάκια, στο σημερινό μας μάθημα θα ασχοληθούμε με τον κύκλο.
Ρίξτε μια ματιά γύρω σας και θα ανακαλύψετε ότι κάθε αντικείμενο που βλέπουμε έχει ένα σχήμα. Για παράδειγμα το πιάτο που τρώμε τι σχήμα έχει ; το τοστ που σας φτιάχνει η μαμά; η οθόνη του υπολογιστή σας; το κινητό της μαμάς ; ... Το μαξιλάρι σας έχει ένα σχήμα , ποιό είναι αυτό; το κρεβάτι σας; το κουλουράκι από το φούρνο της γειτονιάς τι σχήμα έχει;
Όλα λοιπόν τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν έχουν ένα σχήμα. Ακόμα κι εσείς έχετε πάνω σας σχήματα. Για κοιταχτείτε στον καθρέφτη του σπιτιού σας... Τι σχήμα έχει το κεφάλι σας ; Σαν να ακούω την απάντησή σας..... ΚΥΚΛΙΚΟ.
Ας πάμε να δούμε σήμερα τι άλλο έχει σχήμα κύκλου.... Δείτε το παρακάτω βίντεο όπου ο κ. Σωστός μας μιλάει για τον κύκλο.
Παρατηρείστε πίνακες ζωγραφικής με κύκλους και προσπαθείστε να φτιάξετε κι εσείς τον δικό σας. Τι απεικονίζει κάθε πίνακας;
Malevick
Rodchenko
Kandinsky
Zωγράφισε όπως ο ΚΑNDINSKY
Κουραστήκατε ;;;; πάμε να χορέψουμε στο τραγούδι ΚΥΚΛΟΣ από τα ζουζούνια για να ξεκουραστούμε...
Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024
ΜΑΓΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ
Μαθησιακοί στόχοι:
γνωριμία με τα βασικά , τα συμπληρωματικά και τα μη- χρώματα
ακουστική και οπτική κατανόηση
ανάπτυξη προφορικού λόγου
ανάπτυξη κριτικής σκέψης
oπτικός εγγραματισμός
ψηφιακές δεξιότητες, ψηφιακός εγγραμματισμός
καλλιέργεια αισθητικής εμπειρίας
οπτικοκινητικός συντονισμός
ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας
ανάπτυξη φαντασίας
Αγαπητά μου νηπιάκια , κοιτάξτε γύρω σας τον κόσμο που ζούμε και σκεφτείτε πόσο υπέροχος είναι όταν έχει όλα αυτά τα χρώματα. Αλήθεια πως θα ήταν αν δεν υπήρχαν;😏😏.... Σίγουρα θα είμασταν όλοι δυστυχισμένοι τότε😞😞. Δεν θα μπορούσαμε να δούμε τα υπέροχα χρώματα στα ρούχα και στα πρόσωπά μας , στους γονείς μας , στους φίλους μας, στα ζωάκια μας, στο σπίτι μας, στα παιχνίδια μας. 'Ολα θα ήταν μαύρα ή άσπρα.. Μονότονα και βαρετά....
Πόσα χρώματα άραγε υπάρχουν ; ποια ξέρετε εσείς; Μπορείτε να αναφέρετε μερικά ;
Πάμε να τα επεξεργαστούμε σε μια όμορφη παρουσίαση .....
Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024
Ένας στρατιωτικός σάκος μας λέει την ιστορία του.....
Αγαπητά μου νηπιάκια , σήμερα το πρωί έγινε κάτι περίεργο στην τάξη μας. Κάποιος μας είχε αφήσει ένα μεγάλο, στρατιωτικό σάκο. Όταν τον ανοίξαμε αντικρίσαμε τα πράγματα ενός στρατιώτη που πολέμησε στον πόλεμο του 1940 όπως έλεγαν και τα γράμματα που διαβάσαμε.
Είδαμε τα στρατιωτικά του ρούχα και τα προσωπικά του αντικείμενα, το στρατιωτικό του καπέλο,τον μπερέ του,το παγούρι για το νερό του, διακριτικά στρατιωτικά σήματα που φορούσε στη στολή του,την καινή διαθήκη,μια εικόνα της Παναγίας που είχε πάντα μαζί του στην μάχη, φωτογραφίες με πρόσωπα και εικόνες της εποχής εκείνης, παλιές εφημερίδες που μιλούσαν για την κύρυξη του πολέμου,έναν ευρωπαϊκό χάρτη, γράμματα του στρατιώτη, τα συνθήματα ΟΧΙ και ΑΕΡΑ και ένα βιβλίο που μας παρουσίαζε τα ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν εκείνη την εποχή.
Η ιστορία και τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου μέσα σε ένα στρατιωτικό σάκο!!
Εν συνεχεία εμείς τα στολίσαμε στο ταμπλό της τάξης μας για να θυμόμαστε όλα αυτά που συνέβησαν το 1940 και για τα οποία θα συζητάμε όλη την εβδομάδα.
Σε ευχαριστούμε πολύ αγαπητέ μας στρατιώτη (Δ.Ψ.) για το βιωματικό μάθημα ιστορίας...
Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024
Το δικό μας παραμύθι
Αγαπημένα μου νηπιάκια,
Το δικό σας παραμύθι είναι έτοιμο. Επιλέξατε λέξεις που σας άρεσαν και που ξεκινούν απο το αρχικό σας γράμμα και με αυτές δημιουργήσατε μια όμορφη ιστορία. Την εικονογραφήσατε και νατη τώρα έτοιμη σε ψηφιακή μορφή.
Αγαπημένα μου νηπιάκια το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά .Ήρθε και ο δεύτερος μήνας του ο Οκτώβρης. Επειδή το πιο σημαντικό δώρο του Οκτωβρίου στους γεωργούς είναι οι πολλές βροχές του, γι’ αυτό σε πολλά μέρη ονομάζεται «Βροχάρης», αλλά και μήνας της σποράς, εξ ου και τα ονόματα «Σποριάτης», «Σποριάς» και «Σπαρτός».
Πηγή: https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/
Η μεγάλη γιορτή του Αγίου Δημητρίου, στις 26 του μήνα, έχει δώσει στον Οκτώβριο την προσωνυμία «Αι-Δημητριάτης» ή «Αι-Δημήτρης».
Τι λέτε, πάμε μια φθινοπωρινή βόλτα να δούμε τι καλά μας φέρνει αυτή η εποχή;
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ
Στόχοι: Τα παιδιά γνωρίζουν την φυσιολογία ενός φύλλου .
Αναπτύσσουν τον προφορικό τους λόγο περιγράφοντας το σχήμα, χρώμα, μέγεθος των φύλλων.
Κατηγοριοποιούν και ταξινομούν ως προς το μέγεθος, σχήμα, χρώμα.
Εκφράζονται αισθητικά μέσα απο σχετικές κατασκευές.
Περιγράφουν τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.
Χρησιμοποιείται το θεατρικό παιχνίδι ως μέσο δραματοποίησης και κατανόησης της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης.
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024
Το σχολείο τα χρόνια τα παλιά μέσα από τα μάτια της Τέχνης.
Με το μοντέλο του Έντεχνου Συλλογισμού ( Artful Thinking ) επεξεργαζόμαστε έργα τέχνης με σκοπό να ενεργοποιηθεί η σκέψη των μαθητών και να δημιουργηθεί στοχαστική διάθεση στην τάξη. Στο Artful Thinking αξιοποιούνται διάφορες στρατηγικές σκέψης που ονομάζονται Ρουτίνες Σκέψης
( thinking routines ).
Οι Ρουτίνες Σκέψης ( thinking routines ) αναπτύχθηκαν από την διερευνητική ομάδα Project Zero του Πανεπιστημίου του Harvard ( Harvard Graduate School of Education ), η οποία διερευνά τις διαδικασίες ανάπτυξης της σκέψης, αλλά και της κατανόησης, σε παιδιά και ενήλικες από το 1967. Πρόκειται για απλές επαναληπτικές διαδικασίες, που αναπτύσσονται συνήθως σε τρία βήματα και υποστηρίζουν συγκεκριμένες διεργασίες σκέψης ( π.χ. κριτική σκέψη, λεπτομερής παρατήρηση, σύνθεση, σύγκριση, διερεύνηση κλπ ).
Ο Ρουτίνες Σκέψης βρίσκουν γόνιμο έδαφος στην επεξεργασία έργων τέχνης από τους μαθητές και είναι αποτελεσματικές εφ' όσον εφαρμόζονται τακτικά ως μέρος των ρουτίνων της τάξης.
Βασικοί στόχοι της συγκεκριμένης ενότητας είναινασυγκρίνουντα παιδιάτοσχολείο τηςπαλιάςεποχής μετην τωρινή,ναβρουνομοιότητες καιδιαφορές, να διερευνήσουν αλλά και ναπροβληματιστούνπάνωσε καλές ή κακές μαθητικές πρακτικές και συμπεριφορές. Επιπλέον να επιλέξουν και να υιοθετήσουν τις συμπεριφορές και τους κανόνες που δημιουργούν το κατάλληλο μαθησιακό πλαίσιο και ευνοούν την ομαλή συνεργασία και επικοινωνία.
Αγαπητά μου νηπιάκια σήμερα θα κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι στα χρόνια τα παλιά και θα δούμε το σχολείο μιας άλλης εποχής. Τι λέτε είστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε ;
Κυριακή 31 Μαρτίου 2024
ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΗΡΘΕΣ ΑΠΡΙΛΗ!!
(Λαμπριάτης, Ανθομηνάς, Αγιωργίτης)
Καλημέρα νηπιάκια μου, να έχετε έναν υπέροχο Απρίλιο με πολλά παιχνίδια, χαρούμενες και δημιουργικές στιγμές με τα αδέρφια σας και την οικογένειά σας.
Ένα παλιό έθιμο μας λέει ότι αυτή την μέρα οι άνθρωποι για να πειράξουν ο ένας τον άλλον και να διασκεδάσουν έλεγαν ψέματα ( προσοχή , μόνο για αυτή την μέρα ) . Ετσι έχει μείνει το έθιμο αυτό να πειράζουμε τους δικούς μας λέγοντας μικρά, και αθώα αστειάκια-ψεματάκια.
Δυστυχώς όμως ένας μικρός βοσκός το παράκανε με τα ψέματά του και να τι έπαθε τελικά.....
Καλημέρα νηπιάκια μου και καλή εβδομάδα να έχετε. Αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με τα έντομα που τώρα την Άνοιξη ζουζουνίζουν και πετούν από λουλούδι σε λουλούδι.Για βγείτε έξω μια βόλτα και παρατηρείστε τα!Μικροσκοπικά,ωφέλιμα ή βλαβερά ,τα συναντάμε παντού.Τι ξέρουμε όμως γι' αυτά; Τα έντομα εμφανίστηκαν στη γη πριν από 400 εκατομμύρια χρόνια. Υπάρχουν περισσότερα από 15-30 εκατομμύρια είδη και χωρίζονται σε ωφέλιμα -βλαβερά , έντομα που πετούν και έντομα που πηδούν.
Πάμε να τα γνωρίσουμε ......
ας δούμε και μερικές φωτογραφίες και να τα χωρίσουμε σε κατηγορίες
Τα ωφέλιμα έντομα προστατεύουν τις καλλιέργειες
Τα βλαβερά έντομα καταστρέφουν τις καλλιέργειες των ανθρώπων και προκαλούν τσιμπήματα
Αγαπημένοι μου φίλοι ας δούμε πως είναι φτιαγμένο το σώμα των εντόμων. Σίγουρα διαφέρει από το ανθρώπινο σώμα ή μήπως όχι ;;..... Είμαι πολύ περίεργη να μάθω..... εσείς;
Πάμε να τραγουδήσουμε και να παίξουμε με τα έντομα;
Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα έντομο που όλοι μας το γνωρίζουμε. Είναι η Αράχνη.
Πάμε να δούμε ένα βίντεο και να θυμηθούμε πως είναι αυτό το έντομο και τι κάνει .
Αγαπημένα μου νηπιάκια το ξέρατε ότι κάποτε η Αράχνη ,αυτό το μικρό μαύρο έντομο που υφαίνει τον ιστό της τόσο περίτεχνα, ήταν μια όμορφη κοπέλα; Αυτό το μαθαίνουμε από την ελληνική μυθολογία μας ..... για πάμε να δούμε την ιστορία της.
Η Αράχνη ήταν η κόρη του Ίδμωνα και ζούσε στη Λυδία της Μικράς Ασίας, μια πόλη ξακουστή για τα υφαντά της. Έτσι η Αράχνη έγινε κι εκείνη μια εξαιρετική υφάντρα σε σημείο που ακόμα και οι Νύμφες πήγαιναν να θαυμάσουν τα έργα της. Όλοι πίστευαν ότι είχε διδαχθεί την τέχνη από την Αθηνά Εργάνη. Η θεά Αθηνά μαζί με τον Ήφαιστο ήταν προστάτες όλων των συντεχνιών. Η ίδια όμως ήταν και θεά της υφαντουργίας, γι’ αυτό συχνά τη βλέπουμε σε παραστάσεις να κρατάει αδράχτι. Η Αράχνη βέβαια δεν παραδέχθηκε ποτέ ότι το ταλέντο της το όφειλε στη θεά. Τόλμησε μάλιστα να συγκριθεί μαζί της λέγοντας ότι ήταν πολύ καλύτερη και θα τη νικούσε σε οποιαδήποτε αναμέτρηση.Η έπαρση και η αλαζονεία της υφάντρας απογοήτευσαν την Αθηνά, η οποία έκανε μια ύστατη προσπάθεια να τη συνετίσει. Μεταμφιέστηκε σε γριά και συμβούλευσε την Αράχνη να αντιληφθεί τη διαφορά ανάμεσα σε μια θνητή και σε μια θεά και τη συμβούλευσε ότι είναι ύβρις να προσπαθεί κάποιος θνητός να αναμετρηθεί με τους θεούς. Η Αράχνη συνέχισε την αλαζονική συμπεριφορά λέγοντας ότι σε περίπτωση μονομαχίας θα τη νικούσε. Η Αθηνά τότε αποκαλύφθηκε και οι δυο γυναίκες αναμετρήθηκαν στην τέχνη που ήξεραν καλά. Η Αθηνά κέντησε τα δικά της κατορθώματα και η Αράχνη τα δικά της. Όμως η Αθηνά εξοργίστηκε με την έπαρση της υφάντρας και έσκισε το υφαντό της.Η θεά την μεταμόρφωσε σε έντομο και την καταράστηκε να ζει πάντα κρεμασμένη εξασκώντας την τέχνη της και να βρίσκεται πάντα κάποιος που να χαλάει τον ιστό της.
1) Αφού ακούσετε το μύθο της αράχνης και της θεάς Αθηνάς ζωγραφίστε αυτό που σας άρεσε περισσότερο από την ιστορία και γράψτε ως τίτλο" Ο ΜΎΘΟΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ"
2) Πάμε να παίξουμε ψηφιακά;
Πατήστε εδώ και εδώ και απολαύστε το παιχνίδι σας.
3) Αγαπημένα μου παιδάκια φτιάξτε τη δική σας αραχνούλα πολύ εύκολα σύμφωνα με το παρακάτω ενδεικτικό πατρόν.
Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024
Πασχαλινά έθιμα και παραδόσεις
Αγαπημένα μου νηπιάκια τα έθιμα και οι παραδόσεις που έχουμε αυτή την περίοδο που πλησιάζει το Πάσχα είναι πολλά και πολύ όμορφα. Πάμε μαζί λοιπόν σήμερα ένα ταξίδι στην πατρίδα μας, να τα δούμε και να τα γνωρίσουμε....