Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Αγαπητά μας παιδάκια , το σχολείο μας συμμετέχει στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα και με αυτή την αφόρμηση ξεκινήσαμε να  κάνουμε δραστηριότητες που μας εισάγουν στον προγραμματισμό και στην υπολογιστική σκέψη. Οι δραστηριότητες του τμήματός μας εισάγονται στην θεματική μας που είναι το φθινόπωρο και είναι οι εξής : 

1) BΡΕΣ ΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΤΟΥ Κ. ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ 

Οι μαθητές μέσα απο μια ανοιχτή δραστηριότητα προγραμματισμού ,ανακαλύπτουν τον αλγόριθμο με τα τρία χρώματα που έχει αρχικά το καβούκι του σαλιγκαριού τους και επαναλαμβάνουν το ίδιο μοτίβο για να ολοκληρώσουν το χρωματισμό του κοχλία. 

Στόχος είναι οι μαθητές να ακολουθήσουν τα ίδια επαναλαμβανόμενα βήματα (αλγόριθμο) για την επίλυση ενός προβλήματος.






2) ΡΟΜΠΟΤΑΚΙ ΜΕΣ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΠΕΡΠΑΤΕΙ ΦΥΛΛΑΡΑΚΙ ΚΙΤΡΙΝΟ ΨΑΧΝΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ

Μέσα απο μια ανοικτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία , οι μαθητές μαθαίνουν να προγραμματίζουν διαδρομές με βελάκια κατεύθυνσης , να αποκτούν δεξιότητες προσανατολισμού στο χώρο και να εκτελούν οδηγίες (μπρος , πίσω ,δεξιά, αριστερά) . 

Ένα μικρό ρομποτάκι έχει χάσει το κίτρινο φθινοπωρινό του φυλλαράκι και είναι πολύ στεναχωρημένο. Έλα μικρό παιδάκι να του δείξεις τη  διαδρομή για να το βρει και να το οδηγήσεις στο σωστό δρόμο.  

 





3) ΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΤΟΥ κ. Φ και του κ. Σ 

Οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης ακολουθώντας τον κώδικα και ανακαλύπτοντας το γράμμα του κυρίου Φ, που σκορπάει τα φθινοπωρινά φύλλα απο τα φυλλοβόλα δέντρα του στην αυλή του νηπιαγωγείου μας. Επίσης ακολουθούν τον κώδικα του κ. Σ και βρίσκουν το αρχικό γράμμα του κ. Σαλιγκάρι. 

Είναι η πρώτη εισαγωγή των μαθητών στο coding pixel art. 





4) ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ 

Σε ένα φθινοπωρινό δάσος ζει μια πράσινη νεραϊδούλα, η μικρή πράσινη χλωροφυλλούλα Tίνκερμπελ. Κάθε πρωί χαιδεύει τα πράσινα φυλλαράκια του δάσους και τους μαγειρεύει γλυκόζη για να τα διατηρεί πράσινα και τρυφερά. Είναι πολύ καλή μαγείρισσα η πράσινη χλωροφυλλούλα και γνωρίζει πολύ καλά τα υλικά που πρέπει να χρησιμοποιήσει. Τα μαζεύει ένα ένα κάθε πρωί και τη βοηθάει η φίλη της η μικρή μελισσούλα beebot. Ποιά είναι αυτά ; Νεράκι , βιταμίνες απο το χώμα , οξυγόνο που προσφέρει το αεράκι του δάσους και ήλιο. 

Οι μικροί μαθητές μαθαίνουν τη λειτουργία της φωτοσύνθεσης προγραμματίζοντας τη μελισσούλα beebot ώστε να βοηθήσει τη χλωροφυλλούλα να μαζέψει τα υλικά εκείνα που είναι απαραίτητα για να γίνει η λειτουργία της φωτοσύνθεσης των φυτών. 




Πολλά μπράβο σε όλους τους μαθητές μας !!! 

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2023

 ΣΕ ΜΙΑ ΡΟΓΑ ΑΠΟ ΣΤΑΦΥΛΙ 


Αγαπητά μου νηπιάκια , αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με το σταφύλι και τα προϊοντα του. Σίγουρα γνωρίζετε πολλά για αυτό και μαζί θα μάθουμε ακόμα περισσότερα. Τι λέτε ;  Πάμε να το γνωρίσουμε μαζί; 


Πάμε να παίξουμε ;

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023

ΓΛΥΚΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΑΚΙ


Αγαπημένα μου νηπιάκια το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά .Ήρθε και ο δεύτερος μήνας του ο Οκτώβρης. Επειδή το πιο σημαντικό δώρο του Οκτωβρίου στους γεωργούς είναι οι πολλές βροχές του, γι’ αυτό σε πολλά μέρη ονομάζεται «Βροχάρης», αλλά και μήνας της σποράς, εξ ου και τα ονόματα «Σποριάτης», «Σποριάς» και «Σπαρτός».
Πηγή: https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/

Η μεγάλη γιορτή του Αγίου Δημητρίου, στις 26 του μήνα, έχει δώσει στον Οκτώβριο την προσωνυμία «Αι-Δημητριάτης» ή «Αι-Δημήτρης».

Τι λέτε, πάμε μια φθινοπωρινή βόλτα να δούμε τι καλά μας φέρνει αυτή η εποχή; 

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ 

Στόχοι: 
Τα παιδιά γνωρίζουν την φυσιολογία ενός φύλλου .

Αναπτύσσουν τον προφορικό τους λόγο περιγράφοντας το σχήμα, χρώμα, μέγεθος των φύλλων.

Κατηγοριοποιούν και ταξινομούν ως προς το μέγεθος, σχήμα, χρώμα. 

Επιλέγουν φύλλα και εκφράζονται αισθητικά κάνοντας τυπώματα.

Περιγράφουν τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης. 

Χρησιμοποιούν το θεατρικό παιχνίδι ως μέσο δραματοποίησης και κατανόησης της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης.  

 Στην όλη μαθησιακή διαδικασία μας βοήθησε και η κ. Θωμαής , νηπιαγωγός της παράλληλης στήριξης. 










Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

 Φτιάχνω μια ιστορία με λέξεις από το αρχικό γράμμα του ονόματός μου !! 

Αγαπητά μου νηπιάκια ιδού το πρώτο μας ψηφιακό βιβλίο για φέτος.  Μια ιστορία που δημιουργήθηκε με λέξεις που επιλέξατε και ξεκινούν από το αρχικό σας γράμμα. H ιστορία εικονογραφήθηκε με τις όμορφες ζωγραφιές σας και είναι έτοιμη να την διαβάσουμε . Τι λέτε ξεκινάμε ; 

 

Book titled 'O Aστυνομικός με το ποδήλατο στο δάσος'Read this book made on StoryJumper

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2023

Το σχολείο τα χρόνια τα παλιά μέσα από τα μάτια της Τέχνης.


Με το μοντέλο του Έντεχνου Συλλογισμού ( Artful Thinking ) επεξεργαζόμαστε έργα τέχνης με σκοπό να ενεργοποιηθεί η σκέψη των μαθητών και να δημιουργηθεί στοχαστική διάθεση στην τάξη. Στο Artful Thinking αξιοποιούνται διάφορες στρατηγικές σκέψης που ονομάζονται Ρουτίνες Σκέψης
( thinking routines ). 
Οι Ρουτίνες Σκέψης ( thinking routines ) αναπτύχθηκαν από την διερευνητική ομάδα Project Zero του Πανεπιστημίου του Harvard ( Harvard Graduate School of Education ), η οποία διερευνά τις διαδικασίες ανάπτυξης της σκέψης, αλλά και της κατανόησης, σε παιδιά και ενήλικες από το 1967. Πρόκειται για απλές επαναληπτικές διαδικασίες, που αναπτύσσονται συνήθως σε τρία βήματα και υποστηρίζουν συγκεκριμένες διεργασίες σκέψης  ( π.χ. κριτική σκέψη, λεπτομερής παρατήρηση, σύνθεση, σύγκριση, διερεύνηση κλπ ). 
Ο Ρουτίνες Σκέψης βρίσκουν γόνιμο έδαφος στην επεξεργασία έργων τέχνης από τους μαθητές και είναι αποτελεσματικές εφ' όσον εφαρμόζονται τακτικά ως μέρος των ρουτίνων της τάξης.

Βασικοί στόχοι της συγκεκριμένης ενότητας είναι να συγκρίνουν τα παιδιά το σχολείο της παλιάς εποχής με την τωρινή, να βρουν ομοιότητες και διαφορές, να διερευνήσουν αλλά και να προβληματιστούν πάνω σε καλές ή κακές μαθητικές πρακτικές και συμπεριφορές. Επιπλέον να επιλέξουν και να υιοθετήσουν τις συμπεριφορές και τους κανόνες που δημιουργούν το κατάλληλο μαθησιακό πλαίσιο και ευνοούν την ομαλή συνεργασία και επικοινωνία.

Αγαπητά μου νηπιάκια σήμερα θα κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι στα χρόνια τα παλιά και θα δούμε το σχολείο μιας άλλης εποχής. Τι λέτε είστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε ;

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2023

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ !!

Αγαπητά μου νηπιάκια , αυτή την εβδομάδα θα μιλήσουμε για το όνομά μας... Γιατί είναι σημαντικό να έχουμε όλοι ένα όνομα , από που προέρχεται το δικό μας όνομα και πως γράφετε άραγε το όνομά μας. Είναι σημαντικό να έχουμε ένα όνομά και γιατί... Τι νομίζετε εσείς ;; Ας δούμε τι πιστεύει και ο Τίτο..



Βρείτε το όνομα του Δράκου για να τον ξεφορτωθείτε .....


ΠΑΙΧΝΙΔΙ 
Αγαπητό μου νηπιάκι , σε αυτό το παιχνίδι  βρες και ταίριαξε το αρχικό γράμμα του ονόματός σου με το όνομά σου ή το αρχικό γράμμα των συμμαθητών σου με το όνομά τους.. Καλή σου επιτυχία !!



ΑΠΟΣΤΟΛΗ 
Ψάξε και βρες αντικείμενα που ξεκινούν από το αρχικό σου γράμμα. Κόψε και κόλλησέ τα σε ένα χαρτί και φέρε το στο σχολείο για να το παρουσιάσεις στους φίλους σου.

Αγαπητό μου νηπιάκι, ίσως μπορούν να σε βοηθήσουν οι εικόνες που θα βρεις πατώντας  εδώ.. 

Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023

 ΚΑΝΟΝΕΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Αγαπημένα μου νηπιάκια καλωσήρθατε στο 2ο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας. Πιστεύω να χαρήκατε που είδατε τους αγαπημένους σας φίλους αλλά και τα νέα παιδιά που σήμερα για πρώτη φορά ήρθαν στο σχολείο μας. Σας εύχομαι να έχετε μια υπέροχη χρονιά!!

Όμως για να είναι όμορφη η χρονιά μας και να περνάμε υπέροχα πρέπει να θυμηθούμε κάποιους κανόνες που πρέπει να τηρούμε μέσα στην τάξη μας, ώστε να μπορούμε να συνυπάρχουμε και να συνεργαζόμαστε με τους άλλους. Ποιες συμπεριφορές άραγε είναι εκείνες που πρέπει να ακολουθούμε και ποιες να αποφεύγουμε; Tι λέτε πάμε μαζί να παίξουμε και να τις διακρίνουμε; 

από 
Κανόνες συμπεριφοράς

Παραμύθια που μιλούν για καλή Ή κακή  συμπεριφορά. Εμείς τι θα διαλέξουμε ;; 





Εμείς δημιουργήσαμε τους δικούς μας κανόνες συμπεριφοράς για την τάξη μας

και δώσαμε την υπόσχεση όλοι να τους τηρούμε.











Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023

Καλωσορίσατε αγαπημένα μου νηπιάκια !!


 Αγαπημένα μου νηπιάκια καλωσορίσατε και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας !! Σας περιμένω με πολύ χαρά και φέτος στο 1ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου. Μια μεγάλη αγκαλιά από μένα για σας και ένα θερμό καλωσόρισμα με ένα όμορφο τραγουδάκι που το μαθαίνουμε κάθε χρονιά στο νηπιαγωγείο μας !! Πάμε μαζί να το ακούσουμε;; Σύντομα θα το λέμε όλοι μαζί!! 


Νηπιάκια μου το αισθάνεστε φαντάζομαι  ότι έχετε πλέον μεγαλώσει και για αυτό θα πάτε σχολείο... Όπως η μαμά και ο μπαμπάς πάνε στη δουλειά τους έτσι και έχετε και εσείς ένα νέο καθήκον, μια νέα εργασία. Το νηπιαγωγείο σας!! Αυτή είναι η δική σας δουλειά, να πηγαίνετε στο σχολείο. Άραγε τι περιμένετε να δείτε στο νέο σας περιβάλλον;; Τι σας έχει πει η μαμά και ο μπαμπάς για το νέο σας σχολείο; Πώς αισθάνεστε που θα συναντήσετε καινούριους φίλους, τις δασκάλες σας, το νηπιαγωγείο σας; 
Πάμε να δούμε πώς αισθανόταν ο φίλος μας ο Τσέστερ το Ρακούν που θα πήγαινε κι εκείνο την πρώτη μέρα στο σχολείο του;; Άραγε τι τον βοήθησε να ξεπεράσει τους φόβους του;
 
Το παραμύθι (εδώ ελεύθερα μεταφρασμένο) ονομάζεται «The kissing hand» της Αudrey Penn, και μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο εδώ!













Aγαπημένο μου νηπιάκι , πάρε το φιλάκι της μαμάς ή του μπαμπά σου 💋💋💋💋, κλείσε το μέσα στην παλάμη σου και πάμε σχολείο. Η αγάπη τους θα είναι συνέχεια μαζί σου μέχρι να έρθουν να σε πάρουν όταν σχολάσεις. Έτσι θα αισθάνεσαι λιγότερο αγχωμένος και θα είσαι χαρούμενος/η όλη τη μέρα!! 
Φτιάξε κι εσύ τη δική σου κουκλίτσα με τον Τσέστερ το ρακούν.
Εκτύπωσέ την , ζωγράφισέ την με τα πιο ωραία σου χρώματα και βάλε της ένα καλαμάκι. Έτοιμη !! 
 Πρακτικές συμβουλές προς τους γονείς ώστε να βοηθήσουν τα μικρά μας νηπιάκια να ξεπεράσουν σύντομα το άγχος του αποχωρισμού!! 

Πέμπτη 11 Μαΐου 2023

Συνέντευξη από έναν ψαρά. 


Tα νηπιάκια έχουν απορίες σχετικές με το ψάρεμα. Ρωτούν τον κ. Νίκο τον ψαρά και εκείνος τους απαντά μέσω ενός ψηφιακού μηνύματος. 







Πατήστε εδώ να ακούσετε τι μας απάντησε ο ψαράς.

Κυριακή 30 Απριλίου 2023

 ΤΑ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ 


Αγαπημένα μου νηπιάκια , στα πλαίσια της Άνοιξης, και της ενασχόλησής μας με τα λουλούδια, μιλήσαμε για ένα λουλούδι που μας έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί ακολουθεί συνεχώς την πορεία του Ήλιου και παίρνει ζεστασιά και αγάπη από αυτόν. Μάλιστα έχει πάρει από αυτόν και το όνομά του. Λέγεται ήλιος ή ηλιοτρόπιο. 


Οι πίνακες με τα ηλιοτρόπια αποτελούσαν αγαπημένη εικαστική ενασχόληση του Ολλανδού ζωγράφου Βαν Γκογκ  ενώ οι εικόνες τους γεννούν γαλήνη και οικειότητα, τον εμψυχώνουν και του γαληνεύουν το πνεύμα σε ταραγμένες περιόδους της ζωής του.


ΕΝΤΕΧΝΗ ΜΑΘΗΣΗ  (ARTFUL THINKING) 

ΡΟΥΤΙΝΑ ΣΚΕΨΗΣ : BΛΕΠΩ  - ΝΟΜΙΖΩ -  ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ 

Χρησιμοποιώντας την τεχνική της έντεχνης μάθησης οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το έργο τέχνης και αρχικά το παρατήρησαν πολύ προσεκτικά εκθέτοντας ορατά τη σκέψη τους. Εν συνεχεία κάποιοι μαθητές εφαρμόζοντας τα εργαλεία σκέψης και κριτικής ικανότητας προχώρησαν και σε ανώτερα επίπεδα σκέψης (νομίζω ότι , αναρωτιέμαι μήπως.. ) . 


Τα νήπια εν συνεχεία έκαναν αναπαραγωγή του πρωτότυπου έργου του ζωγράφου και με εστιασμένη και προσεκτική παρατήρηση δημιούργησαν όμορφα εικαστικά έργα. 











Τέλος οι μαθητές παίρνοντας ως αφόρμηση το έργο του ζωγράφου και εστιάζοντας με την προσεκτική ματιά τους σε κάποια ηλιοτρόπια, που έχοντας γύρει τα πέταλά τους, θεώρησαν ότι πρέπει να είναι μαραμένα, δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι. Χρησιμοποιήθηκε η ρουτίνα σκέψης ΑΡΧΗ -ΜΕΣΗ -ΤΕΛΟΣ και τα παιδιά έθεσαν τον πίνακα με τα ηλιοτρόπια ως ΜΕΣΗ της ιστορίας τους. Το εικονογράφησαν και ιδού το αποτέλεσμα ........ 


ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΚΑΙ  ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ 

Book titled 'Τα ηλιοτρόπια που ξεχνούσαν να τα ποτίσουν'Read this book made on StoryJumper

Σάββατο 22 Απριλίου 2023

Λουλούδια ας διαλέξουμε ..... 


Αγαπημένα μου νηπιάκια ο σχολικός μας κήπος είναι γεμάτος από πανέμορφα λουλούδια που μοσχοβολάνε και ομορφαίνουν το σχολείο μας. Θέλετε να κάνουμε έναν περίπατο στον όμορφο κόσμο των λουλουδιών και να τα γνωρίσουμε από κοντά;; 
Aς ξεκινήσουμε την περιήγησή μας ......